یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت ترویج معارف ناب مهدوی، گفت: انتظار، سبب استقامت و پایداری برابر ناملایمات و سختی‌ها می‌شود و از یأس و ناامیدی جلوگیری کرده و راه را برای غلبه بر دشمنان و پیروزی را هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین، به ویژگی های منتظران و یاران واقعی حضرت مهدی (عج) اشاره و گفت:  دوری از گناه و حتی مکروهات از ویژگی های منتظران حضرت مهدی (عج) است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: انتظار، حقیقتی است که از ترکيب ايمان و اعتقاد به خدا و مبانی دين و نيز اشتياق به ظهور موعود الهی شکل گرفته تا به کمک امداد های الهی، حکومت قسط و عدل در جهان گسترش یافته و همه تحت يکتا پرستی در آیند.

وی با بیان این که انتظار به معنای اميد به آينده ای سعادت آفرين است که همگان در آن، از فساد و ناحقی ها نجات يابند، افزود: کسی که اميدوار به رحمت الهی و از وضع موجود مایوس است، به ظهور امام عصر(عج) يقين داشته و چشم به راه آن حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: هر قدر علم و يقين شخص به ظهور امام زمان (عج) عميق تر باشد، انتظارش نسبت به آن بيشتر است و با وجود شک در اصل وقوع و يا سست بودن عقيده نسبت به ظهور، انتظار هم به صفر نزديک تر مي شود، زيرا يقين قوی و محکم در مورد اين مسأله ارتباط مستقيم با اعتقاد فرد به وعده های  قرآن و سنت داشته و وجود عقيده راسخ بر شدت انتظار مي افزايد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: انتظار فرج، به معنای امید به آینده روشن و تحقّق ارزش‌ها و خوبی‌ها است و چنین نگاهی، به انسان، شور و نشاط و حرکت می‌دهد، به گونه‌ای که هم برای اصلاح خود اقدام می‌کند و هم محیط خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: انتظار، سبب استقامت و پایداری برابر ناملایمات و سختی‌ها می‌شود و از یأس و ناامیدی جلوگیری کرده و راه را برای غلبه بر دشمنان و پیروزی هموار می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha