چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین و گسترش دینداری در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی به مناسبت ایام بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، در دیدار مسئولان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از کتابداران استان قزوین، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: ترویج کتاب و تشویق به کتابخوانی کاری بسیار ارزشمند است و خداوند به فعالان این عرصه توفیق بزرگی را عنایت کرده است.

خداوند نام کتاب را به زبان بشر جاری کرد

وی با بیان این‌که نخستین بار خداوند نام کتاب را به زبان بشر جاری کرد، افزود: بنیانگذاری کتاب توسط خداوند متعال انجام‌شده و خداوند در کنار مطرح کردن کتاب، برکت را نیز مطرح می‌کند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: خداوند ضمن معرفی قرآن، برکت را نیز بیان کرده و این مهم نشان می‌دهد کتابی که خوانده می‌شود زمانی ارزشمند است که همراه با برکت باشد.

ضرورت تقویت محتوای کتاب‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که باید مراقب محتوای کتاب‌هایی که در اختیار جامعه قرار می‌گیرند باشیم، بیان کرد: صرف خواندن کتاب کافی نیست بلکه باید تقویت محتوای کتاب‌های منتشر شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که کتاب می‌تواند جهت دهنده به زندگی انسان باشد، اذعان کرد: بارها دیده‌شده مسیر زندگی انسان با خواندن کتاب دگرگون می‌شود و باید کتاب‌های ارزشمند در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

*افزایش ساعات مطالعه در کشور ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به ساعات کم مطالعه در کشور هم اشاره نموده و خاطرنشان کرد: ضروری است میزان ساعات مطالعه در کشور افزایش پیدا کند ضمن این که باید به این نکته توجه داشته باشیم تأثیر و کیفیت مطالعه با غنی‌تر کردن محتوای کتاب افزایش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کسانی که در حوزه کتاب و کتابداری فعالیت می‌کنند باید اهل مطالعه باشند و در این حوزه اطلاعاتشان را افزایش دهند.

باید فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشد

وی با تأکید بر این‌که باید فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشند، اذعان داشت: نباید کتاب‌هایی که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد موجب انحراف آنها شود،  لذا ضروری است کتاب دین‌داری و بصیرت افزایی افراد را افزایش دهد.

امام‌جمعه قزوین تلاش‌های حضرات آیات مرعشی و  طباطبایی در حوزه کتاب را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که امروز در کتابخانه‌های کشور وجود دارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم متأثر از افکار این بزرگواران  است.

54 کتابخانه عمومی در سطح استان قزوین وجود دارد

مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در ادامه این دیدار ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه، اظهار کرد: 54 کتابخانه عمومی در سطح استان قزوین وجود دارد که به لحاظ شاخصه‌های کیفی وضعیت مطلوبی دارند.

وی با بیان این‌که به البته لحاظ کمی با وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: به لحاظ تعداد کتابخانه در جایگاه 28 کشور قرار داریم و این حوزه نیاز به تقویت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha