جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به گستردگی شوراهای استان‌ها، این نهاد مردمی می‌تواند ولایت، نماز، قرآن، عبادت، معنویت و بندگی را در کشور ترویج دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای عالی استان ها، اظهار کرد: شوراها یک فرصت بی‌نظیر برای خدمت به مردم هستند، لذا ضروری است جایگاه شورا در دین با توجه به گستردگی و نفوذشان مشخص شود تا  فرصت‌بودن شوراها تثبیت و تحکیم گردد  و در این صورت این نهاد مردمی می‌تواند به مردم خدمت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انسان‌ها همواره نیازمند مشورت هستند، گفت: خداوند متعال برای این‌که اهمیت و جایگاه مشورت را نشان دهند به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور دادند که با مردم مشورت کنند؛ البته گرفتن تصمیم آخر را به پیامبر (ص) واگذار ‌کردند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که اگر نتیجه مشورت‌ها، دستوری خلاف دین باشد، پذیرفتنی نیست، افزود: اکثریتی که غربی‌ها تبلیغ می‌کنند و جاهایی هم اکثریت شیطانی را به وجود می‌آورند تا این‌که بتوانند به اهدافشان برسند، با محوریت خداوند صورت نمی‌گیرد و با دین در تضاد است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عابدینی به وحدت جبهه کفار در مقابل اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا اشاره و اظهار کرد: امام حسین (ع) با 72 تن از یارانشان به مظلومانه‌ترین شکل توسط اکثریت به شهادت رسیدند، البته نام سیدالشهدا(ع) و یارانش در تاریخ ماندگار شد، اما هیچ نامی از دشمنان حضرت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند "میزان رأی ملت است"، در جای دیگر نیز فرمودند "اگر همه مردم در یک طرف باشند و حق و اسلام در طرف دیگر من جانب حق را می‌گیرم"، بنابراین نظر اکثریت به هر قیمتی پذیرفتنی نیست.

وی با تشریح این‌که قرآن کریم زمانی‌که می‌خواهد دعوت به همکاری کند وحدت را محور قرار نمی‌دهد، بلکه خداوند و توحید را محور قرار می‌دهد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید "همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید" و با بیان این مطلب وحدت را کنار می‌گذارد و توحید را مورد توجه قرار می‌دهد و اهمیت و ارزش توحید را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که اگر توحید محور قرار گیرد، وحدت هم ارزشمند خواهد شد، تصریح کرد: اگر توحید نباشد وحدت پذیرفتنی نیست و معنا پیدا نمی‌کند. 

وی یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه شورا 10 ویژگی کسانی که شرایط مشورت کردن را دارند بیان کرده که همواره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با اشاره به این‌که در نظام دینی و به‌ویژه در مکتب اهل‌بیت(ع) آن چیزی که به هر کاری آبرو می‌دهد، ولایت است، افزود: در کافی آمده اگر کسی همه شب‌هایش را نماز بخواند، روزهایش را روزه بگیرد، مالش را غیر از خمس و زکات در راه خدا بدهد، همه‌ساله به حج برود، اما نداند ولی و امامش کیست، ارزشی نخواهد داشت و به مرگ جاهلیت مرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان داشت: با توجه به گستردگی شورای عالی استان‌ها، این نهاد مردمی می‌تواند ولایت، نماز، قرآن، عبادت، معنویت و بندگی را در کشور توسعه دهد.

غلامرضا بصیری پور، رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این دیدار گفت: شوراها به لحاظ قانونی ظرفیت بسیار عظیمی در کشور هستند و مستقیماً می‌توانند به مجلس طرح و از طریق دولت لایحه بدهند.

وی تصریح کرد: شوراها زمانی به پویایی می‌رسند که جایگاه و نقش آن‌ها در مدیریت کشوری موردتوجه قرار گیرد و برای دستیابی به این هدف، نیازمند همکاری همه مسئولان هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha