پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مرتضی حسینی - قزوین

حوزه/عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: بخش اصلی فرهنگ سازی مطالعه بر عهده حوزه های علمیه، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: اولین آیه‌ای که به پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به ایشان امر کرد که «بخوان» از اهمیت خواندن کتاب خبر می‌دهد و آن را امری از جانب خداوند برای افزایش سطح فکر، علم و دانش بشر معرفی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، به مضرات کتابخوانی مجازی اشاره کرد و افزود: کتابخوانی در شبکه‌های مجازی گاهی موجب برخی آسیب‌های جسمانی می‌شود، اما کتاب‌های مکتوب نه تنها این ضررها را ندارند، بلکه برای یادگیری مباحث، کاربردی‌ترند.

وی، کتاب را عامل افزایش علم و دانش در جامعه دانست و عنوان کرد: با مطالعه، سطح آگاهی‌های اشخاص بیشتر می شود، بنابراین باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه توسعه یابد. همچنین بهتر است ‌کتاب‌هایی که بنیان اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی را تقویت می کنند، در جامعه ترویج شوند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بخش اصلی فرهنگ سازی مطالعه بر عهده حوزه های علمیه، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنکی است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از مصوبات مجلس در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: مجلس در بودجه سال گذشته 110میلیارد تومان به کتابخانه‌ها تخصیص داد و همچنین قرار است که نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اختصاص یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha