شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام فغانی معاون تبلیغ حوزه قزوین

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان قزوین گفت: در طرح هجرت ۵۰ مبلغ به روستاهای محروم استان قزوین اعزام شده اند و با حداقل امکانات، بهترین بهره وری را داشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از استان قزوین، حجت الاسلام عباس فغانی در جمع خبرنگاران به حضور میلیونی ملت ایران در مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: همه ساله ملت ایران به خصوص نسل نوجوان و جوان با این حرکت ماندگار به دشمنان نشان می دهند که این ملت همیشه و در همه حال شور و شعور را به دنیا نشان خواهد داد.

وی به فعالیت های صورت گرفته در این معاونت اشاره و بیان داشت: مدیریت حوزه علمیه استان قزوین دارای چند معاونت است که معاونت تبلیغ از آن جمله است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که یکی از وظایف حساس این معاونت، اعزام مبلغان به صورت بلند مدت به روستاهای محروم است، ادامه داد: روحانیون دارای شرایط علمی و توانایی تبلیغ، حداقل به مدت یک سال به روستاهای محروم اعزام می شوند و در آن منطقه، کارهای فرهنگی و اقامه نماز و پاسخگویی به مسایل دینی و شرعی مردم را دنبال می کنند و در حال حاضر 50 نفر در این طرح اعزام شده اند.

حجت الاسلام فغانی به تشکیل مدارس امین در کشور اشاره و بیان کرد: در سال 91 این مدارس در استان قزوین و در سراسر کشور با همکاری ادارات کل آموزش وپرورش و حوزه علمیه تشکیل شد.

وی گفت: نیروهای روحانی برادر و خواهر به مدارس امین اعزام می شوند و وظیف این افراد مشاوره و ارتباط با دانش آموزان است، برگزاری کلاسهای احکام، اخلاق، اقامه نماز جماعت، برگزاری هیئت های دانش آموزی، اردوهای زیارتی و علمی و تشکیل کلاسهای قرآن است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین به آثار و نتایج این طرح برای دانش آموزان و خانواده ها اشاره و بیان داشت: این طرح ثمرا ت خوبی برای دانش آموزان داشته و این تأثیر بر روی خانواده های آنها نیز بسیار مشهود است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha