پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مشتاق احمد خان - پاکستان

حوزه / رئیس جدید حزب جماعت اسلامی ایالت خیبر پختوانخوا پاکستان گفت: از بدونهضت انقلاب اسلامی علاقه داشتم بیشتر درباره ی نهضت و رهبر آن آگاه شوم ، لذا مطالعه زیادی در این زمینه کردم و از خداوند متعال می خواهم یک رهبر مانند امام خمینی(ره) به پاکستان عنایت فرماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان به حزب جماعت اسلامی ایالت خیبر پختوانخوا این کشور رفت و مورد استقبال گرم  رئیس جدید این حزب، آقای مشتاق احمد خان و اعضای کابینه نامبرده قرار گرفت .

 مسئول خانه فرهنگ هنگام عرض تبریک به رئیس و اعضای کابینه یک جلد قرآن اهداء نمود و اظهار داشت: مسئولیت جدید شما را با اهدای قرآن تبریک عرض می کنم و شما را به خداوند متعال و این کتاب بزرگ می سپارم و دعا می کنم که تحت حمایت  و احکام این کتاب خدمتی به ملت خود و جهان اسلام انجام دهید. زیرا این قرآن کتابی است که خداوند در سوره اِسراء می فرماید: "همانا این قرآن به درست ترین و استوارترین دین وآئین هدایت می فرماید."

آقای مشتاق احمد از مسئول خانه فرهنگ تشکر و تقدیر کرد و گفت: از ابراز محبت و احساسات خوب شما خیلی سپاسگزارم. فکر می کنم بهترین هدیه ودعا های خیر برای من و کابینه را آورده اید. اعضای کابینه که در جلسه حضور داشتد عبارتند از :  1. آقای عبدالواسع ، دبیر کل حزب 2. معاون اول حزب آقای مظفر سید، وزیر دارایی ایالت خیبر پختونخوا. 3. آقای دکتر اقبال خلیل، معاون دوم حزب 3. آقای صابر حسین اعوان ، رئیس حزب در بخش پیشاور (مرکز ایالت). آقای هارون رشید ، رئیس حزب در مناطق قبائلی ایالت.

روایت احمدخان از سفر به جمهوری اسلامی ایران

مشتاق احمد خان گفت: سال گذشته به مناسبت هفته وحدت به جمهوری اسلامی ایران رفته بودم. از نظام و فعالیتهای دولت خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. نظافت و گل و سبزه تهران دیدنی بود. از همه گذشته محبت و برادری اسلامی مردم ایران فراموش شدنی نیست. هیچ وقت در ایران احساس غربت نکردیم مثل اینکه در خانه و کشور خود هستیم. آنجا بود که احساس کردیم ، تنها کشوری که به فکر اسلام و مسلمانان است ، ایران است.

علت توجه امام خمینی به موسس جماعت اسلامی پاکستان

مسئول خانه فرهنگ هم از وی تشکر کرد و اظهار نمود: حمایت جماعت اسلامی از نهضت های اسلامی شناختی در کشورهای اسلامی دارد و به همین خاطر است که امام خمینی (ره) طی نهضت انقلاب اسلامی نمایندگان خود را از پاریس به نزد مرحوم مولانا مودودی ، موسس حزب جماعت اسلامی پاکستان در شهر لاهور فرستاد.

آقای دکتر اقبال خلیل ، معاون حزب هم در این دیدار گفت: آنزمان که نمایندگان امام به پاکستان آمده بودند ، بنده دانشجوی پزشکی در دانشگاه کراچی بودم. ما از نمایندگان حضرت امام خمینی(ره) استقبال کردیم.

وی افزود: من این افتخار را دارم که در پاکستان اولین کسی بودم که شعار " الله اکبر خمینی رهبر" را سر دادم. و نمایندگان امام خمینی را پیش مرحوم سید مودودی بنیانگذار حزب جماعت اسلامی بردم.

مشتاق احمد خان گفت: طی سفر سال گذشته سعادت داشتم به زیارت حرم حضرت امام خمینی(ره) مشرف شوم.

از خدا میخواهم رهبری مانند امام خمینی به پاکستان عنایت کند

وی افزود: از بدونهضت انقلاب اسلامی علاقه داشتم بیشتر درباره ی نهضت و رهبر آن آگاه شوم ، لذا مطالعه زیادی در این زمینه کردم و از خداوند متعال می خواهم یک رهبر مانند امام خمینی(ره) به پاکستان عنایت فرماید.

آقای مشتاق اظهار کرد: دشمنان اسلام در باره ی جهان اسلام نقشه های نیرنگی خودشان را طراحی می کنند و این مسئولیت مسلمانان است که آنان را بشناسند و برای خنثی کردن آن اختلافاتشان را فراموش کرده باهم متحد شوند همان طوری که حضرت امام خمینی از بدو نهضت خود همواره به مسلمانان سفارش نموده است.

وی گفت: مسلمانان باید خودشان را از سلطه و چنگال آمریکا رها سازند.

وی افزود شکی نیست که  کسانی حرف از اختلاف شیعه وسنی می زنند، مزدوران امریکا هستند و ازآنان مزد می گیرند ؛ اینها خواه افراد عادی ،خواه حکمرانان کشوری باشند.

آقای مشتاق احمد خان از مسئول خانه فرهنگ درخواست کرد که اقلامی را برای یادگیری زبان فارسی برایشان مهیا کند زیرا که علاقه فراوانی به زبان مولوی ، حافظ ، سعدی و علامه اقبال دارم. از کلام فارسی علامه اقبال لذت می برم..

در پایان آقای مشتاق احمد کتابهای مولانا مودودی به زبانهای اردو و انگلیسی را به مسئول خانه فرهنگ اهداء نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha