جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: ستون دین اسلام نماز و ستون رسالت نبوت و امامت اربعین حسینی است، زیرا قیام عاشوارای امام حسین(ع) کامل کننده رسالت همه انبیای الهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی در شب اربعین حسینی در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س)با بیان اینکه عصاره آفرینش خداوند انسان است و اسوه انسانیت نبوت و عصاره نبوت رسالت نبوی است، تصریح کرد: عصاره رسالت نبوی دو چیز گرانب ها یعنی قران کریم و عترت است که از همدیگر جدایی ناپذیرند وانسان با بهره گیری از آنها به سعادت می رسد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سخن خداوند با بنده و نماز سخن انسان با پروردگار خویش است، افزود: خداوند نماز را فرصتی برای انسان قرار داده است تا به وسیله آن بتواند با پروردگار خویش ارتباط داشته وخواسته ها و حاجات خویش را طلب کند.

خطیب حرم مطهر با بیان اینکه از نشانه های مؤمن بودن طبق حدیث امام حسن عسکری(ع) قرائت 51 رکعت نماز واجب ومستحب در شبانه روز و زیارت اربعین است، اظهار کرد: ستون دین اسلام نماز و ستون رسالت نبوت و امامت اربعین حسینی است؛ زیرا قیام عاشوارای امام حسین(ع) کامل کننده رسالت همه انبیای الهی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید اگر بندگان بخواهد مرا بخوانند به اسماء حسنی بخوانند زیرا وقتی انسان اسماء حسنی خداوند را می خواند نسبت به آنها معرفت پیدا کرده واین صفات در وجود او نهادینه می شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که از امام صادق(ع) پرسیدند چرا امام حسین(ع) را حسین نامیدند؟ فرمود: زیرا تمام صفات حسنه الهی در وجود امام حسین(ع) نهادینه شده بود.

خطیب حرم مطهر با بیان اینکه هدایت مردم و نجات آنها از ضلالت وگمراهی از آرمان های امام حسین(ع) بوده است ، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند در گوشه عرش الهی نوشته است « ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة».

وی ادامه داد:  اگر هدایت نوری داشته باشد که مردم را از تاریکی نجات دهد آن نور امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود با استناد به روایتی از پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: برای شهادت امام حسین(ع) در قلب مؤمنان حرارتی است که تا قیامت خاموش نمی شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha