یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محسن زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: زاویه گرفتن سبک زندگی بخشی از مردم جامعه با تعالیم و آموزه های دینی امری خطرناک است که باید در پی چاره جویی برای آن بود.

حجت الاسلام محسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی ما متوجه یک اشتباهی بزرگ در سبک زندگی خانواده های کشورمان شده ایم که در پی اجرای قوانین اسلام است، اما در سبک زندگی خانواده ها، زاویه های متعددی با تعالیم و قوانین اسلامی پیدا شده است.

وی با اشاره به آسیب هایی که تکنولوژی های نوین به عرصه فرهنگ ما وارد کرده، افزود:انواع و اقسام تلفن های همراه و نرم افزارهای ارتباطی وارد کشور شده بدون آن که قواعد اسلامی و کارکردهای آن را در نظر بگیریم و بدانیم آیا روح حاکم بر آن ها ارتباطی با مبانی دینی ما دارد یا خیر.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: این مساله در حالی است که ما عموماً کاری نداشته ایم که این ابزارهای تکنولوژی مدرن که در اختیار ما قرار گرفته تناسبی هم با مبانی فلسفی و جهان بینی اسلامی دارد یا خیر و حال آن که در غرب و فرهنگ غربی متناسب با جهان بینی شان ، این مساله درنظر گرفته شده است.

وی افزود: به خصوص ارتباط و تناسب آن ها با قوانین و ضوابط مربوط به سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است که واقعاً بدانیم این نسبت تا چه میزان است.

حجت الاسلام محسن زاده تصریح کرد: طبعاً وقتی این غفلت حادث می شود نتیجه اش این می شود که کشور و جامعه در بحث طلاق و زندگی زناشویی و همچنین در عرصه تبلیغات و امور رسانه ای در وضع چندان خوبی به سر نمی برد و این مساله می طلبد که همه نخبگان و مسئولان و مردم با هوشیاری قضایا را دنبال کرده و با تبیین هوشمندانه و عالمانه مسایل به دنبال راه حل های مناسب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha