جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی وابسته باید در خصوص پیام ها و نامه های مقام معظم رهبری کارهای پژوهشی متعددی انجام دهند و نتایج آن را در اختیار عموم قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی امروز در نشست علمی بررسی و تحلیل پیام دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب اظهارداشت: متاسفانه حوزه های علمیه به عنوان متولیان امر پژوهش و تحقیق آنطور که شایسته است نبست به پیگیری و استمرار رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش آفرینی نکرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی افزود: حداقل کاری که می توانستیم طی این چندماه نسبت به پیام اول و دوم مقام معظم رهبری انجام دهیم، برپایی نشست های علمی، ارائه مقالات و آثار پژوهشی بود که متاسفانه نسبت به آن کم همتی کرده ایم.

وی ادامه داد: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید بدانند مطالب و پیام هایی که رهبر معظم انقلاب ارائه می دهند در واقع رهنمودی است کلی و وظیفه ما است که گاه عمل کرده ایم و گاه نسبت به آن غفلت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی بیان داشت: تشریح و تبیین نامه های مقام معظم رهبری، ارائه پایان نامه های پژوهشی، برپایی سخنرانی ها و همایش ها حداقل کاری است که ما باید نسبت به انجام آن اهتمام جدی داشته باشیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه اظهارداشت: نسبت به پیام مقام معظم رهبری دو وظیفه عمده و رسالت بر دوش حوزویان و اساتید دست به قلم حوزه نهاده می شودکه یکی نشر و شرح پیام های رهبری و ارسال آن به دنیا و دیگری اقدام برای نامه نگاری های مستقل با محورهای مشخص برای مجموعه های بین المللی مرتبط است که حوزویان می توانند نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه15 نکته و سرفصل را می توان از پیام معظم له استخراج و نسبت به آن امور تحقیقاتی و پژوهشی انجام داد، گفت: « ضرورت همفکری بین امت اسلام و جهان غرب»، « لزوم توجه به فرهنگ اسلام در خصوص همدردی مسلمانان با آسیب هایی که برای غیرمسلمانان رخ می دهد»، «تاکید بر توانایی جوانان غرب و پیوندهای آینده اسلام و مسیحیت و بهره گیری از ظرفیت جوانان  غربی»، «توجه به گسترده حمایت های دول غربی از داعش در کشورهای اسلامی»، « آگاهی بخشی در خصوص حمایت آمریکا از جریان های سلفی تکفیری و داعش»، « افشای نقش حمایتی عربستان از گروه های تکفیری و به ویژه داعش» از جمله برخی از نکته ها و سرفصل های پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی می باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: « توجه و معرفی تروریسم دولتی و رژیم غاصب صهیونیستی»، « برخورد دوگانه غرب با اسلام و مسلمانان »، « حضور خودسر و بدون مجوز لشکرکشی های غرب به کشورهای اسلامی به ویژه افغانستان و عراق»، « معرفی آمریکا به عنوان ریشه همه کشتار و خشونت های جهان اسلام»، « تعمیم فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی که به خشونت خاموش مطرح می باشد»، « افشای فساد و نمادهای مختلف مبتذل غرب »، « پیدایش داعشی های اروپایی » و در نهایت « ناسپاسی غرب از مردم شرق به واسطه قرن ها سلطه و استعمار کشورهای شرقی » نکاتی است که هر یک می تواند کار پژوهشی و تحقیقاتی جامعی را برای حوزویان رقم بزند.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha