پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام غلامرضا صفایی

حوزه/ مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بر ضرورت جدی شمردن استخراج علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز واقعا غرب قبله گاه اکثر دانشگاه های کشور در زمینه علوم انسانی است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صفایی امروز در نخستین جشنواره «سلمان فارسی» که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به شکل گیری پژوهشکده امام صادق(ع) و تبدیل به پژوهشگاه با نظر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: تحقق این پژوهشگاه امروز جامه عمل پوشید و ظرفیت علمی این مرکز در خدمت نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه همه جویبارهای علمی وزارت دفاع، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به پژوهشگاه امام صادق(ع) منتهی شد، گفت: تبادل فکر و آرا، ارتباطات و مکاتبات محققان از دیگر برکات ساماندهی پژوهشگاه امام صادق(ع) بود.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به مسئله پژوهش در دوران پیش از پیروزی انقلاب اشاره داشت و گفت: آمریکا به عنوان ارباب معتقد بود هیچ نوع خلاقیت و مغزی در ایران زمین نباید پژوهش کند و دنبال فناوری باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی با اشاره به اظهارات تقی زاده مبنی بر غربی شدن از فرق سر تا نوک پا، گفت: پیش از پیروزی انقلاب حقیقتا این حرف در همه رشته های علوم انسانی و پایه در دانشگاه های ما حاکم بود.

وی با اشاره به این که امروز بیش از هزار مرکز پژوهشی در زمینه علوم انسانی و پایه فعالیت دارند، گفت: حدود 3 میلیون از 5 میلیون دانجشویی که در رشته های مراکز علمی اشتغال به تحصیل دارند در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند. 

دشمن به دنبال دنبال انحراف علوم انسانی و اسلامی بود

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: براساس احکام اسلامی، زن فقط برای همسر در داخل منزل مجوز آرایش دارد؛ اما سوئیس و فرانسه پیش از انقلاب به جای پول نفت، لوازم آرایش صادر می کردند و بر این اساس به دنبال انحراف علوم انسانی و اسلامی بودند تا منافع مادی خود را تامین کنند.    

حجت الاسلام والمسلمین صفایی افزود: غرب برای ایجاد بازار مصرف خود به دنبال تغییر فلسفه، حکمت، عرفان و مجموعه علوم انسانی بود.

وی با اشاره به گلایه های مقام معظم رهبری نسبت به علوم انسانی غربی در دانشگاه ها و تعارض با مبانی اسلامی و ملی، گفت: رهبری تاکید دارند علوم انسانی غربی جهان بینی دیگری دارد و مبتنی بر نگاه مادی ترجمه ای است.  

حوزه نقش مهمی در استخراج متون علوم اسلامی دارد

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: یکی از دلایل هشدار رهبری نسبت به خطر علوم انسانی غربی به دلیل توقف حرکت نظام اسلامی است، چرا که مدیران را با نگاه و جهان بین دیگری تربیت می کند و حوزه های علمیه نقش مهمی در استخراج متون علوم اسلامی دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بر ضرورت جدی شمردن استخراج علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز واقعا غرب قبله گاه اکثر دانشگاه های کشور در زمینه علوم انسانی است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته دانشگاه ها نسبت به این مسئله تقصیری ندارند چرا که در 37 سال گذشته نتوانستیم منابع و مدارک علوم اسلامی را در اختیار دانشگاه ها قرار دهیم.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha