جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 364390
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم از انتشار شماره دهم نشریه اندیشه علوی، ویژه هفته پژوهش ۹۴ خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به هفته پژوهش درباره برنامه های مدرسه علمیه علوی قم گفت: با توجه به سابقه طولانی پژوهشی این مدرسه، از 13 سال گذشته، مدرسه علوی با شعار آموزش پژوهش محور راه اندازی شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: با توجه به این شعار، سعی کردیم فضای پژوهشی در مدرسه را به نوعی ایجاد کنیم و رابطه طلبه ها را در کارهای آموزشی و پژوهشی و علمی به عنوان یک فرهنگ نزدیک نماییم.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت های آموزشی فعال و کاربردی در مدرسه علمیه علوی، در کنار آن بر حسب سیاست مدرسه، ارائه یک پژوهش به صورت اجباری و برنامه ای در سال برای طلاب در نظر گرفته شده است؛ همچنین برای سال پایه ششم، طلاب ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از آن دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به راه اندازی کارگاه های پژوهشی نحوه خلاصه نویسی، روش نویسندگی و روش تحقیق از پایه اول تا ششم، گفت: از دیگر مسائلی که در کار پژوهش اهمیت دارد، تجلیل و تقدیر و بزرگداشت کسانی که در این عرصه قلم می زنند.

وی حضور فعال طلاب در جشنواره های علمی و پژوهشی را از نتایج برنامه های پژوهشی در مردسه علمیه علوی برشمرد و خاطرنشان ساخت: دراین سال ها، در عرصه های ادبیات، قرآن و..، بیش از 1000 عنوان کار علمی از سوی طلاب ارائه شده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به راه اندازی کانون های علمی در رشته های ادبیات، فقه، اصول، قرآن و اخلاق و خانواده گفت: انتشار نشریه «اندیشه علوی» از دیگر فعالیت های پژوهشی این مدرسه علمیه است که در هفته پژوهش، شماره 10 آن منتشر می شود. این نشریه در میان مجللات علمی دارای امتیاز بالایی است که محصول مقالات و پژوهش های علمی طلاب مدرسه است.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha