سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: وحدت در هدف در گرو تهذیب است و حوزه و دانشگاه برای شکوفایی و پیشرفت های سازنده باید تهذیب را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شب گذشته، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهارداشت: به تعبیر امام راحل، حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه هستند و پیشرفت و یا پسرفت علمی و یا عملی ما، به عملکرد این دو مرکز مهم بستگی دارد.

وی افزود: اگر زاویه دید و نگرش های حوزه و دانشگاه نسبت به هم تغییر یابد و اساتید حوزه و دانشگاه با عطوفت، صمیمیت و احترام در راستای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر تلاش کنند، بی شک در دستیابی به قله های علمی موفق خواهند شد، چراکه یکی ازمقاصد شوم دشمن ایجاد فضای فاصله و اختلاف میان این دو نهاد مقدس و علمی است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی، عزت جامعه اسلامی را در گرو وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم اقتدار علمی در تولید علوم مختلف روز دنیا را تثبیت کنیم، دستاورد و ارمغانی جز عزتمندی و افتخار برای ایران اسلامی دربر نخواهد داشت.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم اذعان داشت: خودباوری و ایمان همواره انسان را به درجات علمی و معنوی بالایی رهنمون می سازد، تکیه بر خدا و حرکت در راستای ارزش های اسلامی، درهای دانش و فضیلت را به روی انسان می گشاید چراکه امروزه جهاد، در قالب جهاد علمی نمود یافته و عزت و اقتدار کشورمان در مسیر دستیابی به این امور مهم، تجلی می یابد.

*وحدت هدف در گرو تهذیب است

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه موجب بهره گیری جامعه از علوم ناب آنان می شودو چنانکه اگر محیط این دو نهاد مورد تهذیب قرار نگیرد، اشاعه منکرات و رواج عقاید و باورهای باطل فضای جامعه را مسموم می کند، بنابراین به فرموده مقام معظم رهبری، وحدت در هدف در گرو تهذیب است و حوزه و دانشگاه برای شکوفایی و پیشرفت های سازنده باید تهذیب را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha