شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جوانبخت

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی های بیش از۶۰ درصد مردم با مفهوم واقعی وقف و احکام آن آشنایی ندارند و این عامل باعث شد تا یک هفته از سال به عنوان "هفته وقف" نامگذاری شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خوی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، شب گذشته در همایش تجلیل از فعالان عرصه وقف، با اشاره به جایگاه وقف در دین مبین اسلام اظهار داشت:  اموال وقف شده از سوی واقفین سرمایه بزرگ معنوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: طبق بررسی هایی انجام یافته بیش از60 درصد مردم با مفهوم واقعی وقف و احکام آن آشنایی ندارند و این عامل باعث شد تا یک هفته از سال به عنوان "هفته وقف" نامگذاری شود تا خیرین و مردم بیشتر درباره این عمل پسندیده آشنا شوند.

وی با اشاره به این که در هفته وقف، عملکرد سازمان ها در حوزه وقف و اهمیت وقف بررسی و تشریح می شود، ابراز داشت: در کشور ما حدود 2 هزار و 600 وقف صورت پذیرفته است که این آمار در 9 ماهه نخست امسال به 151 وقف در استان آذربایجان غربی می رسد.

*ثبت 25 وقف در خوی

در ادامه این همایش، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی نیز تصریح کرد: 70 درصد موقوفات براساس وصیت‌نامه های واقفین صورت گرفته و هنوز نتوانسته ایم فرهنگ نوشتن وصیت نامه را به طور کامل تبلیغ وتبیین کنیم.

حجت‌الاسلام احمد اصغرنژاد بیان کرد: حدود 600 موقوفه در شهرستان خوی وجود دارد و امسال نیز تا کنون 25 وقف به ثبت رسیده است.

در پایان این همایش از فعالان حوزه وقف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha