دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/اجرای اولین آهنگ و سرودهای اسلامی به زبان پرتغالی

حوزه / برای اولین بار در بزریل، مستبصر برزیلی حاج باتیستا سانتوس در اشعار خود به بیان مفاهیمی از لطف و رحمت الهی از دین مبین اسلام و رحمت الهی در قالب سروده هایی به زبان پرتغالی پرداخت و در قالب یک آلبوم اجرا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم اجرای اولین آلبوم آهنگ و سرودهای اسلامی به زبان پرتغالی در حسینه مسجد محمد رسول الله(ص) شهر سائوپائولو برزیل برگزار شد.

برای اولین بار در بزریل، خواننده این آلبوم، مستبصر برزیلی حاج باتیستا سانتوس (Haj Batista Santos) در اشعار خود به بیان مفاهیمی از لطف و رحمت الهی از دین مبین اسلام و رحمت الهی در قالب سروده هایی به زبان پرتغالی پرداخت.

در این مراسم که با حضور پر شور مسلمانان و مستبصرین شیعه و جمعی از علماء، اساتید و ائمه مساجد و مراکز اسلامی برزیل در حسینیه مسجد محمد رسول الله(ص) برگذار شد، استقبال خوبی از اجرای اولین آلبوم سرودهای اسلامی به زبان پرتغالی شد.

انتشار اولین آلبوم آهنگ و سرود اسلامی به زبان پرتغالی که کاری جدید در این زمینه می باشد، بازتاب گسترده ای در میان مسلمان و غیر مسلمانان برزیلی داشت.

اولین آهنگ این مجموعه با نام «تأملات - بازتاب»، در مورد چکونگی آشنا شدن خواننده با دین مبین اسلام است، و بیان می دارد که چکونه مفاهیم ناب این دین بزرگ الهی در قلب و روح خواننده اثر گذاشته است.

قابل ذکر است که خواننده این آلبوم در سالهای 1995 تا 2010 میلادی به عنوان خادم مسجد، افتخار خدمتگذاری به مومنان را داشت، و امسال به برکت دعاهای خالصانه، توفیق تشرف و زیارت بیت الله الحرام و مسجد نبوی نصیبش شد. در این سفر که به همراهی حاج ناصر خزرجی مدیر مرکز اسلامی برزیل صورت گرفت، حاج باتیستا سرودها و شعرهایی در مدینه و قبرستان بقیع و مکه و عرفات تنظیم کرد که در آلبوم های بعدیش نشر خواهد یافت.

همچنین این شاعربزرگوار برزیلی، امسال برای اولین بار در برزیل سرودها و اشعار احساسی اش را در مداحی و روضه خوانی و سینه زنی و سوگواری ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران وفادارش، بر عموم مستبصرین برزیلی ارائه نمود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha