پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آخوند خراسانی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه مفید و دبیر علمی همایش ملی نکوداشت آخوند خراسانی (ره) گفت: بسیاری از سیره علمی و عملی مرحوم آخوند خراسانی(ره) مخفی است و حوزه های علمیه بر حسب رسالتی که دارند باید نسبت به معرفی ایشان اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام محمدصادق کاملان در همایش ملی نکوداشت شخصیت مرحوم آخوند خراسانی(ره) که امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد اظهارداشت: طلاب و حوزه های علمیه امروز تشنه و نیازمند شناخت بیشتر آن مرحوم می باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز بسیاری از ابعاد شخصیتی آخوند خراسانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مفغول مانده است و طلاب و پژوهشگران حوزه های علمیه می توانند به عنوان یک طرح پژوهشی موفق در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان به جمع آوری اطلاعات اهتمام داشته باشند.

وی به دوران فعالیت امیرکبیر اشاره کرد و گفت: زمانی که دارالفنون تاسیس شده و بسیاری علما آن را تحریم می کنند اما مرحوم آخوند آموزش توام با پرورش را می پذیرد یعنی عبور از مکتبخانه ها به سیستم کلاسیک آموزشی را می پذیرد و حتی قوه قضائیه را قبول می کند و معتقد به نظام قضایی متحدالشکل بود.

حجت الاسلام کاملان با اشاره به اینکه علوم انسانی در ایران همچنان مورد حرف است؛ افزود: آن زمان مرحوم آخوند این اصول را پذیرفته و در برابر موج حمله به خود پشتیبانی می کند.

دبیر علمی همایش ابراز امیدواری کرد: با توجه به شخصیت اخلاقی و اجتماعی و فردی مرحوم آخوند همایش هایی برگزار شود، چون حوزه علمیه و جامعه امروز تشنه این مباحث است.

لازم به ذکر است، دراین مراسم علاوه بر علما، فضلا و اساتید برجسته حوزه های علمیه خواهران و برادران، نمایندگانی از بیوت مراجع معظم تقلید حضور داشتند.

انتهای پیام  313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha