دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
قرآن

حوزه/ کارگاه آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم ویژه خواهران طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازکرمانشاه ،حجت الاسلام سید مهدی هاشمی، استاد حوزه علمیه استان، در این مراسم با بیان برکات یادگیری مفاهیم قرآن عنوان داشت: قطعأ شناخت آیات قرآن طلاب را در زمینه تبلیغ دین اسلام یاری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از  اندیشمندان بزرگ با اینکه تسلط کافی بر قرآن کریم دارند، اما از توفیق حفظ کردن آیات نورانی قرآن کریم  محروم بوده و همواره بر حفظ قرآن تاکید می کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حفظ کردن آیات قرآن کریم اظهار داشت: رهبر انقلاب همواره به حفظ آیات کتاب آسمانی تأکید کرده و طلاب را تشویق به انجام دادن این امر می کند.

این محقق حوزوی، با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ابراز داشت:  با شرافت ترین مردم نزد پیامبر اسلام شب زنده داران و حفاظ قرآن هستند، به طوری که در بسیاری از جنگ ها فرماندهان را از کسانی انتخاب می کرد که سوره بقره را حفظ بودند.

حجت الاسلام هاشمی اذعان داشت: کفار همواره در برابر مسلمانان شکست می خورند به دلیل اینکه از نعمت فقه برخوردار نیستند، قطعأ کسانی فقه را می دانند که با قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام آشنایی کامل دارند  اینگونه افراد هیچگاه در منجلاب فساد و تباهی غرق نخواهند شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) و با بیان آیه 199 سوره هود عنوان داشت: عفو و بخشش، دلسوزی پیامبر گونه نسبت به مردم و همچنین نیکی به دیگران از مهم ترین فضائل اخلاقی انسان ها است که در این آیه گنجانده شده و با انجام این موارد خشنودی خداوند متعال نصیب بندگانش خواهد شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha