جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
دکتر کرم اللهی

حوزه/ آنچه مطلوب است صرفا برگزاری نمایشگاه نیست؛ بلکه آنچه اصالت دارد، کارهایی است که در لوح محفوظ ثبت شده و با نیت الهی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر کرم اللهی امروز در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: گرچه پرونده نمایشگاه در این روز بسته می شود؛ اما پرونده مباحث پژوهشی همچنان باقی است و ادامه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: از تمام عزیزانی که این نمایشگاه را برگزار کردند، تشکر کرده و ان شاءالله با آسیب شناسی بتوانیم در سال های آینده نمایشگاه بهتری داشته باشیم.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع)، خاطرنشان ساخت: آنچه مطلوب است و از ما خواسته شده، صرفا برگزاری نمایشگاه نیست؛ بلکه آنچه اصالت دارد، کارهایی است که در لوح محفوظ ثبت شده و با نیت الهی انجام خواهد شد.

دکتر کرم اللهی با بیان این مطلب که پژوهش معانی مختلفی داشته و معنا نیز مراتب گوناگون دارد، تصریح کرد:  ما باید از خود سوال کنیم با کدام مرتبه از مراتب پژوهش اتحاد برقرار کرده ایم؟ آیا ما پژوهش را صرفا ابزاری برای انجام موظفات خود انجام می دهیم؛ یا می خواهیم رزومه علمی ما بالاتر باشد و یا قرار است با پژوهش، افق های نویی ایجاد نماییم و خلأها را برطرف کنیم.

وی بیان داشت: اگر ما به مرتبه ای در نگاه پژوهش رسیدیم که آن را فرصتی برای اندوختن توشه آخرت و رفع گره ای از گره های جامعه اسلامی انجام دهیم، آن پژوهش تأثیرگذار بوده و جای خود را باز خواهد کرد.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: اگر بتوانیم به وسیله پژوهش گامی بزرگ تر برداریم؛ توانسته ایم در رفع مشکلات و عرصه تصمیم گیری و تدبیر فعالیتی انجام دهیم.

دکتر کرم اللهی ابراز داشت: بخش قابل توجه فعالیت هایی که در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی انجام می پذیرد، کارهایی بدیعی است که جامعه به آن نیازمند بوده و در دانشگاه های دیگر کمتر به آن پرداخته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در گروه های گوناگون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز این نگاه ها وجود داشته و امیدواریم همه ما بتوانیم پروژه جدی نقد درونی فعالیت های خود را انجام دهیم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha