شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
فریبرز راهدان/ اصفهان

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان از برگزاری ۱۳۰ نشست و کارگاه علمی در این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» راهدان صبح امروز در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه، اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه در استان اصفهان نیز برگزار شود، تا بتوان دستاوردهای پژوهشی این استان را ارائه کرد.

وی ابراز داشت: فعالیت های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، شعبه اصفهان از سال 1382 آغاز و با شیب ملایمی ادامه پیدا کرد، که در سال 1393 و در راستای رسمیت بخشی به فعالیت ها، مجوز پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان از شورای عالی حوزه های علمیه اخذ گردید.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان با بیان اینکه تاکنون فعالیت های گوناگونی را در قالب های مختلف انجام داده ایم، خاطرنشان ساخت: تاکنون قریب به 100 عنوان پروژه علمی به سرانجام رسیده که تقریبا 30 عنوان از این پروژه ها تبدیل به کتاب شده است.

راهدان با اشاره به اینکه تاکنون 130 نشست و کارگاه علمی پژوهشی در این دفتر برگزار شده، تصریح کرد: برگزاری همایش های گوناگون در سطح استانی، ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های این دفتر بوده است.

وی بیان داشت: همچنین مؤسسه ای را با نام دبیرخانه ادیان توحیدی راه اندازی کرده ایم که در قالب آن 6 همایش استانی، ملی و بین المللی برگزار شده است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان اظهار داشت: در حوزه نشر و مطبوعات نیز مجله علمی - ترویجی اخلاق را داریم که جزو مجلات روزآمد حوزه بوده و دارای رتبه علمی است و سایت آن نیز پربازدید می باشد.

راهدان ابراز داشت: مجله دیگر، نشریه "نوقلم" است  تلاش داریم طلابی که در ابتدای راه نوشتن هستند را یاری نموده و مقالات آنان را با معیارهای مشخص نشر دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه کتاب نیز از حدود 3 سال پیش فعالیت شعبه اصفهان رسمی شد که تا به امروز قریب به 30 عنوان کتاب منتشر کرده ایم.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان تصریح کرد: امیدواریم تا برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، قریب به 20 عنوان دیگر منتشر نماییم.

راهدان با بیان این مطلب که این دفتر کارویژه هایی را تاکنون داشته، اظهار داشت: تأسیس دبیرخانه کرسی های نقد، مناظره، نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان، تأسیس دبیرخانه ادیان توحیدی، راه اندازی بنیاد اخلاق، تشکیل حلقه های علمی و ... از جمله کار ویژه های دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان می باشد.

وی با بیان این مطلب که امروز 16 هزار طلبه خواهر و برادر و 400 هزار دانشجو در استان اصفهان مشغول به تحصیل می باشند، ابراز داشت: پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، تنها مرکز متولی امر پژوهش در حوزه دین است که می طلبد، مرکز قم همکاری های بیشتری با ما داشته باشد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha