جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام هاشمی/ پاسگوئی به سئوالات دینی

حوزه/ نماینده مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از پاسخ به ۶ هزار سؤال تلفنی در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام هاشمی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: ماهیت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، پاسخگویی به سؤالات در جامعه است؛ اما بخشی از فعالیت های ما مربوط به مباحث پژوهشی بوده و برای آن زمینه سازی انجام می دهیم.

وی ابراز داشت: تمام پژوهش های این مرکز، مسئله محور است که و بر اساس سؤالات مطرح شده، پژوهش ها انجام می شود.

نماینده مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان این مطلب که پژوهش های این مرکز در 3 فاز پژوهش های خرد، کلان و آماری دنبال می شود، خاطرنشان ساخت: آنچه می تواند زمینه همکاری این مرکز با مراکز گوناگون دفتر را بیشتر کند، اطلاع یابی از نیازهای فکری جامعه است تا بتوان بر اساس آن فعالیت کرد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، نقشه جامع پژوهشی را برای خود تعریف کرده که بر اساس نیازهای فکری جامعه، پژوهش ها را شکل می دهد.

وی با بیان این مطلب که دسته ای از پژوهش های این مرکز، بر اساس اطلاعات و آمار موجود انجام می پذیرد، اظهار داشت: جریان شناسی شبهات و سؤالات رایج در جامعه از دیگر برنامه هایی است که  بر اساس مصوبات هیأت امنای دفتر تبلیغات به عهده این مرکز است و ما به دنبال آن هستیم.

نماینده مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از دیگر فعالیت های این مرکز را جریان شناسی شبهات و سؤالات رایج در جامعه دانست و گفت: امروز گروه های گوناگون برون دینی و درون دینی علیه قرآن در حال فعالیت هستند که بر اساس اهداف و اغراض خود به عرضه شبهات می پردازند و در این راستا، این مرکز شبهات ملی پاسخگویی سئوالات دینی را رصد نموده و پاسخ آن را ارائه می نماید.

حجت الاسلام هاشمی در پایان یادآور شد: این مرکز روزانه به 6 هزار سؤال تلفنی پاسخ می گوید.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha