سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مهدی حسینی مطلق- قزوین

حوزه/ محقق حوزوی گفت: آموختن زبان موجب تقویت ارتباط طلاب و اساتید حوزه با مسلمانان جهان اسلام می شود، لذا باید فراگیری آن جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق، امروز در کارگاه دانش افزایی اساتید مدارس علمیه استان قزوین، که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه های بزرگ دنیا در رشته های ادیان و مذاهب، فراگیری زبان های خارجی و عربی را در اولویت خود قرار داده اند.

وی به حضور موثر و فعال اساتید و طلاب حوزه های علمیه در عرصه های بین المللی تأکید کرد و گفت: در عرصه های بین المللی برای پذیرش معارف اسلام و شیعه عطش زیادی وجود دارد؛ ولی متأسفانه کمترین حضور مبلغین و اساتید حوزوی را در این عرصه ها شاهد هستیم، لذا باید با همکاری حوزه ها این عرصه را تقویت کنیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جهان و کشورهای مسلمان ظرفیت بیشتری در پذیرش فرهنگ مکتب اهل بیت(ع) دارند و در این راستا می توان به کشور مصر، لبنان، سوریه و یمن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه سراسر کشور در همه عرصه های تبلیغی و جهانی در میان شیعیان و اهل سنت حضوری فعال و تأثیر گذار دارند و معتقدم می توانیم مکتب اهل بیت (ع) را به همه کشورهای جهان عرضه نماییم.

حجت الاسلام حسینی مطلق به رسالت اصلی روحانیون اشاره نمود و اظهارداشت: رسالت اولیه ما تبلیغ است و در ادامه باید در راستای آشنایی بیشتر با فرهنگ کشورهای دیگر حرکت کنیم تا بتوانیم سفیر و نماینده شایسته ای جهت تبلیغ دین اسلام در آن کشورها باشیم.

وی عنوان داشت: امیدواریم با اقدامات انجام شده در حوزه های علمیه جهت فراگیری زبان های سایر ملل، ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) در سایر کشورها نیز با سرعت بیشتری همراه شود.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha