چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
آیت‌الله تسخیری

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب گفت: امروز مسلمانان جهان باید بحران های جوامع اسلامی را بحران و مشکل خود دانسته و با تمام توان برای ایجاد صلح در جهان اسلام تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، آیت الله تسخیری، عصر امروز در کمیسیون«مساعی حمیده» کنفرانس وحدت اسلامی، در هتل استقلال تهران اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف این کمیته در سال گذشته تلاش در جهت ایجاد وفاق بین گروه های اسلامی است.

وی افزود: یکی از مهمترین کمیسیون های کنفرانس وحدت اسلامی، تلاش در جهت ایجاد وفاق بین جماعت مسلمانان و کمیسیون مساعی حمیده است.

استاد حوزه بیان کرد: علمای بزرگ جهان اسلام در این کمیسیون تلاش های خود را در جهت توسعه فعالیت های دینی و وحدت آمیز در جهان اسلام مصروف کرده اند و امیدواریم هر چه بهتر در این زمینه موفق شویم.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب گفت: یکی از برنامه های این کمیسیون ایجاد همگرایی و وحدت بین اخوان المسلمین و جامع الازهر بود و تلاش های گسترده ای در این زمینه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون سفرهای مختلف انجام شد ولی به رغم اینکه اجازه ورود به مصر به ما داده نشد ولی تلاش های گسترده ای برای رایزنی برای ایجاد وفاق بین این دو نهاد اسلامی در مصر انجام شد.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: به رغم همه این تلاش ها هنوز موفق نشدیم این وفاق را ایجاد کنیم و تلاش هایی که در این زمینه انجام شد با موفقیت همراه نبود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی ما در این کنفرانس ایفای نقش در جهت میانجی گری در تمام مشکلات جهان اسلام است و فرقی هم نمی کند که شیعه یا سنی باشیم؛ باید این بحران ها را در هر جای جهان اسلام که وجود دارد، بحران خود بدانیم و با تمام توان برای ایجاد صلح در جهان اسلام تلاش کنیم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha