چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جریان مقاومت اسلامی، جریانی است که نه تنها جریان های اسلامی، بلکه غیر اسلامی حامی مقاومت را نیز در بر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم، عصر امروز در کمیسیون تخصصی "احزاب اسلامی" بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: تلاش های بسیاری در سال های اخیر برای اتحاد اسلامی انجام شده، ولی این که چرا این تلاش ها هنوز به موفقیت نرسیده است، باید مورد بحث واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش جلسه ای با عنوان اتحادیه علمای مقاومت برگزار شد که در حاشیه آن از برخی حاضرین در این اجلاس در خصوص بحث و بررسی در خصوص میثاق و منشور احزاب حامی مقاومت نظراتی گرفته شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: این جمع آوری نظرات و تبادل آرا به جهت ایجاد و  تاسیس احزاب حامی مقاومت بود که سعی شد در این زمینه جریانی از گروه های سیاسی حامی جریان مقاومت ایجاد شود.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: جریان مقاومت اسلامی، جریانی است که نه تنها جریان های اسلامی، بلکه جریان های غیر اسلامی حامی مقاومت را نیز در بر می گیرد.

وی بیان کرد: محور مقاومت اسلامی یک خط منطقی و هدفمند است که مشترکات بسیاری را در درون خود ایجاد کرده و بر اساس این مشترکات، جامعه پیرامونی خود را شکل داده است و باید با تجمیع گروه های مختلف، زمینه توسعه این جریان را به خوبی ایجاد کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: میثاق و منشور احزاب حامی مقاومت اسلامی که در این کمیسیون مصوب شد در آینده فعالیت های گسترده ای را پی ریزی خواهد کرد که بتوانیم اتفاق جدیدی در زمینه توسعه حزبی بین جریان های مقاوم در مقابل استکبار جهانی شکل دهیم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha