یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حسین سالار آملی - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

حوزه/ مدیر علمی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امروز کشور ما آماده انتقال هرگونه تکنولوژی به کشورهای اسلامی است و آمادگی داریم دانشجویان مسلمان را در ایران مطابق با آخرین متدهای آموزشی و علمی تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سالار آملی عصر امروز در کمیسیون دانشگاهیان مسلمان بیست و نهمین کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کشور ایران 12 سال پیش تصمیم به ساختن ماهواره گرفت و پس از آن برای پرتاب آن اقدام کرد.

وی افزود: وقتی که 10 سال پیش تصمیم به پرتاب این ماهواره گرفتیم، تصور نمی کردیم کسی حاضر نباشد این ماهواره را برای ما در مدار فضا قرار دهد، ولی واقعیت دنیا چنین بود.

مدیر علمی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهارکرد: این مسأله باعث شد جوانان این کشور با تکیه بر سرمایه دینی و اسلامی خود تلاش نموده و این ماهواره را چهار سال پیش پرتاب کنند.

وی گفت: ایران موفق به ساخت موشک ماهواره بری شد که تصور آن هم برای کشورهایی که ما را تحریم کردند غیرقابل باور بود؛ پس ازاین مساله ایران توانست ماهواره را با موفقیت در فضا قرار دهد.

دکتر سالار آملی  خاطرنشان کرد: پس ازاین مساله بود که ایران توانست بیش از یک سال پیش چند موجود زنده را با این ماهواره بر به فضا برده و سالم به زمین بازگرداند و امروز همه دنیا ایران را به عنوان یک قدرت علمی در جهان می شناسند.

وی گفت: پس از تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، آنها حتی رادیو داروها را نیز تحریم کردند و بیماران سرطانی ما در بیمارستان ها جان می سپردند؛ لذا ما را مجبور کردند تا با غنای 20 درصد به تولید این داروها اقدام کنیم و این نقشه آنها نیز باعث شد بدون این که اراده کنند، ما را در مسیر توسعه بیشتر کمک کنند.

مدیر علمی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری  خاطرنشان کرد: امروز تنها راه پیش روی ما مسلمانان هم با توجه به تجربیات کسب شده،  این است که مسلمانان مشکلات خود را در بین خود حل کنند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در این زمینه به همه کشورهای اسلامی کمک کند.

وی اظهارکرد: امروز کشور ما آماده انتقال هر گونه تکنولوژی به کشورهای اسلامی است و آمادگی داریم دانشجویان مسلمان را در ایران  مطابق با آخرین متدهای آموزشی و علمی تربیت کنیم تا این دانش در بین مسلمانان چرخش داشته باشد و این حس به وجود بیاید که مسلمانان می توانند با همکاری و وحدت دنیای تکنولوژی و علم را دوباره فتح کنند.

دکتر سالار آملی بیان کرد: امروزه دانشگاه های ایران در وضعیتی هستند که آمریکا و کانادا برای جذب دانشجویان ایرانی این دانشگاه ها رقابت دارند و به همین جهت آمادگی داریم دانشجویان مسلمان را در این دانشگاه ها تربیت کنیم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha