یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام بهرام دلیر نقده ای

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تمسک به سیره و سنت نبوی را شرط اصلاح فرهنگ عمومی جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام دلیر نقده ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به 17 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: امروز فرهنگ و اخلاق دغدغه بسیاری از مردم جامعه ما است و این در حالی است که ما اگر در همه ابعاد و حالات زندگی به خصوص در مناسبات اجتماعی و حاکمیتی اگر به سیره نبوی رجوع کرده و آن را الگو قرار دهیم ، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: ایراد اصلی ما آن جایی است که از فرهنگ و کلام اهل بیت(ع) دور شده و در مادیات و زندگی به سبک غرب و شرق غرق شده ایم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که پیامبر (ص) برای اتمام مکارم اخلاقی در جامعه بشری مبعوث شدند، گفت: این که قرآن در وصف وجود نازنین رسول الله(ص)، ایشان را دارای خلق عظیم و اسوه حسنه معرفی می کنند، نشان دهنده اهمیت جایگاه اخلاق و مکارم انسانی است و ما حقیقتاً بهترین الگو را در اختیار داریم باید به آن تمسک جوییم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تبعیت از کلام، سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) در همه عرصه ها خاطرنشان کرد: جامعه ای که همه حالاتش رنگ و بوی اهل بیت(ع) را گرفته دیگر در آن اختلاس های مالی و بی عفتی و بی حیایی، دروغ و ریا و غیره رخ نمی دهد، بلکه شاهد گسترش و شکوفایی فضایل و ارزش ها هستیم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha