جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عبدالله سهرابی

حوزه/ بیداری اسلامی موج و جنبشی است که موجب خیزش و آگاهی ملت ها اسلامی شده و زمینه های استقلال آنها از نظام های اقتدارگرای غرب و شرق را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دکتر عبدالله سهرابی، امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت:  امروز بیداری اسلامی به عنوان یک پدیده جهانی مطرح است که در تمام کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان دیده می شود.

وی افزود: امت اسلامی باید با آگاهی از نقشه ها و چهره واقعی غرب، سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را با قطع وابستگی از نظام های استکباری جهانی تعیین کنند.

استاد دانشگاه، تاکید و عمل به قواعد و احکام اسلامی و حضور پرشکوه مردم در عرصه های مختلف را دو عامل مهم و در ناکامی دسیسه ها و برنامه های دشمنان اسلام برشمرد و افزود: بیداری اسلامی موج و جنبشی است که موجب خیزش و آگاهی ملت ها اسلامی شده و زمینه های استقلال آنها از نظام های اقتدارگرای غرب و شرق را فراهم می کند.

سهرابی با اشاره به این که بیداری اسلامی پدیده شگرفی است که اگر ادامه یابد، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است، ابراز داشت: مهمترین ویژگی های بیداری اسلامی، اشتیاق افکار عمومی و علاقه مندی نسل جوان به احیا و بازسازی عزم و قدرت واقعی اسلام است تا از این طریق چهره واقعی نظام استکباری و دولت های سلطه گر را برای مردم جهان آشکار سازند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی و بیداری مسلمانان از حوادث سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشورهای جهان و رویدادهای بین المللی نوعی جهان بینی و بینش همه جانبه در آنها ایجاد می کند که از برنامه ها و دسیسه های نظام سرمایه داری و استکبار جهانی آگاهی یافته تا واکنش های صحیح و منطقی نسبت به نقشه های غرب از خون نشان دهند.

سهرابی اظهارکرد: حرکات انقلابی مردم در جریان بیداری اسلامی با محوریت احکام و اصول شریعت اسلامی انجام می گیرد و در نهایت نیز خواهان تحقق و برقراری آموزه ها و اهداف دینی در بطن جامعه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha