شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ دیدار مفتی اعظم سوریه با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ قم و حوزه علمیه آن به سرعت در حال پیشرفت است و عقب نشینی ندارد و باید بدانیم که پیشرفت فقط با ساخت کارخانه، کارگاه و همچنین ساخت مسجد و حسینیه حاصل نمی شود، بلکه یکی از عوامل پیشرفت نیز انسان سازی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه درحاشیه دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی  که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، در گفت  وگو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران الگویی برای  تمام کشورهای جهان می باشد و برای همه آنان دارای پیام است.

وی با بیان این که ایران در زمینه فقه، علم، تکنولوژی و تربیت نیروی انسانی نمونه بوده و برای تمام انسانیت دارای پیام است ادامه داد: هر ساله شاهد پیشرفت تهران هستیم در شهر مشهد نیز علاوه بر وجود حرم امام رضا(ع)، شاهد وجود مدارس و مراکز دینی متعدد هستیم.

مفتی سوریه به جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم نیز شهری است که هر سال تولدی تازه دارد و هر ساله در این شهر طلاب و مدارس و مساجد جدیدی متولد می شود.

 شیخ حسون بیان داشت:  قم  و حوزه علمیه آن به سرعت در حال پیشرفت بوده و عقب نشینی ندارد و باید بدانیم که پیشرفت فقط با ساخت کارخانه، کارگاه، ساخت مسجد و حسینیه حاصل نمی شود، بلکه یکی از عوامل پیشرفت نیز انسان سازی است.

وی ابراز داشت: انسانی که امروز در قم تحصیل می کند، تنها یک مذهب محدود را فرا نمی گیرد، بلکه انسانی است که با دین، مکتب، عمل و عقیده خود، تمام جهان را در بر گرفته و در این راه از مذهب خود کمک می گیرد و از خداوند متعال می خواهم این پیشرفت ها در جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد تا همواره الگوی جهان باشد.

همت و انرژی آیت الله العظمی مکارم مثال زدنی است

 مفتی اعظم سوریه به دیدار خود با حضرت آیت الله مکارم شیرازی هم اشاره کرد و افزود: در این دیدار مردی را دیدم که بیش از نود سال داشت، اما همت و انرژی  او مثال زدنی بود و گویی او  یک جوان سی ساله  است.

 شیخ حسون  اظهار داشت: من مردی را دیدم که ایمان او پیر نشده، گرچه خود ایشان مسن است؛ اما ایمانشان جوان و تازه است و ایمانی را دیدم که از ایشان ترواش می کند و شاگردان ایشان نیز زبان گویای معارف ایشان در عمل به اسلام هستند.

انتهای پیام:40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha