شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر این که مردم تا پای جان از انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند، تصریح کرد: ملت هیچ گاه اجازه حرمت شکنی مقدسات را نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در یزد با اشاره به حساسیت های سال جاری  گفت: حضور مردم در صحنه توطئه های دشمنان را خنثی می کند .

وی در همین زمینه به قرار گیری در ایام دهه بصیرت و ولایت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از دلایل حضور مردم در حماسه بزرگ ۹ دی تلاش برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بود، چرا که انقلاب بر پایه حمایت و حضور مردمی استوار است و مردم زمانی که مشاهده کردند کشتی انقلاب در تلاطم است، بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب و آرمان هایش ایستاده اند.

وی با اشاره به حرمت شکنی های فتنه گران تاکید کرد: مردم بعد از فتنه 88 منکرهای بسیاری مشاهده کردند. آتش زدن مساجد، حمله به مومنین، پاره کردن عکس امام راحل و نهایتاً توهین به اباعبدالله الحسین(ع) و زیر پا گذاشتن مقدسات فراوان دیگر، همه و همه باعث شد مردم احساس کنند که لازم است برای امر به معروف و نهی از منکر به میدان بیایند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جامعه ای که امنیت و ثبات نداشته باشد خیر و برکت ندارد، افزود: تامین امنیت یکی دیگر از دلایل حماسه عظیم نهم دی ماه بود.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی ادامه داد: خداوند در آیه آخر سوره فتح در تشریح صفات مومنین می فرماید «لِيَغيظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ» یعنی به خشم و غضب آوردن دشمن و کفار از فرهنگ اسلام است. حماسه نهم دی ماه نیز دشمنان را به خشم آورد و مشاهده خیل عظیم جمعیت حامی ولایت و انقلاب دشمنان را مایوس کرد.

 امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به جایگاه قانون اساسی در نظام اسلامی، بیان کرد: دفاع از قانون اساسی نیز یکی دیگر از دلایل حضور مردم در حرکت پر شور نهم دی ماه بود. مردم زمانی که مشاهده کردند عده ای با زیر سوال بردن قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و  رای مردم سعی در تحمیل خواسته های نا حق خود را دارند پا به عرصه گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی تصریح کرد: این مجاهدت و حماسه فراموش نشدنی آثار و برکات بسیاری همچون بقا و تداوم انقلاب، تقویت بنیه های نظام اسلامی، طرد اجانب و اشرار از جامعه و ایجاد امنیت و آرامش به همراه داشت. ضمنا این روز بزرگ این پیام را به دشمنان خارجی داد که مردم هنوز در صحنه حضور دارند و نگرانی دوستان انقلاب و ملل آزاده جهان را بر طرف کرد.

انتهای پیام/ع

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha