دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محمد شمس، در بازدید از مدرسه امام صادق(علیه السّلام)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: یکی از دلایلی که اساتید موفق نمی شوند در برخی از مدارس، کتب درسی را تمام کنند، تعطیلات خارج از تقویم آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در بازدید از مدرسه امام صادق(علیه السّلام) در جمع مدیر، معاونین و اساتید این مدرسه با بیان اینکه برای ارتقای مدارس علمیه، در کنار دروس اصلی باید به دروس جانبی نیز توجه ویژه شود، اظهار داشت: طلاب باید در مطالعه دروس جدیت داشته باشند و مدارس نیز در کنار دروس اصلی، دروس جانبی را جدی بگیرند و طلاب را ملزم به شرکت در این کلاس ها کنند تا معدل دروس جانبی طلاب با افت روبه به رو نشود.

 وی با بیان اینکه تا دروس پایه طلاب کامل نشود نمی توانند دروس پایه جدید را انتخاب کنند، گفت: مدارس موظف اند، آیین نامه های آموزشی را در اختیار طلاب قرار دهند و اگر مدرسه ای این آیین نامه ها ر ا به هر دلیلی در اختیار و یا در معرض دید طلاب قرار ندهد، نمی تواند آن را به اجرا بگذارد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه مدارس نباید خارج از تقویم آموزشی کلاس ها را تعطیل کنند، تصریح کرد: اگر در این زمینه به قانون به درستی عمل شود و کلاس ها به جز آنچه در تقویم آموزشی آمده، تعطیل نشوند، طلاب با افت تحصیلی روبه رو نخواهند شد.

*چرا برخی دروس در زمان مشخص شده تمام نمی شوند؟

وی با بیان اینکه اساتید باید محدوده درسی را در مدت زمان مشخص شده تمام کننند، اضافه کرد: یکی از دلایلی که اساتید موفق نمی شوند در برخی از مدارس، کتب درسی را تمام کنند، تعطیلات خارج از تقویم آموزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس براجرای کامل آیین نامه های آموزشی در مدارس تاکید کرد و افزود: مدارس می توانند از طریق شورای مدرسه، آیین نامه های داخلی را وضع کنند، اما باید توجه داشته باشند که این آیین نامه ها با آیین نامه های ابلاغی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، در تضاد نباشد.

 *راهکار جالب آیت الله بنابی برای رفع مشکل مالی طلاب

وی در ادامه با اشاره به حضور آیت الله بنابی در یزد، حوزه علمیه بناب را از موفق ترین حوزه ها در سطح کشور دانست و گفت: در دیداری که با آیت الله بنابی داشتم، ایشان چند عامل را به عنوان رمز موفقیت حوزه بناب مطرح کرد، یکی وقت گذاشتن اساتید و کادر برای طلبه ها، دوم این که اساتید و مسئولین مدرسه، طلاب را همانند فرزندان خود می دانند، سوم حضور حداقل 7 ساعته آیت الله بنابی در مدرسه و دیدارهای چهره به چهره با طلاب، چهارم، ارتباط با والدین طلاب و همچنین رفع مشکل مالی طلاب به این صورت که طلاب نیازمند مساعدت مالی به آیت الله بنابی مراجعه و ایشان آنان را به حجره ای که در آن کیسه پولی گذاشته اند، هدایت می کند تا هرآنچه طلبه نیاز دارد، از آن پول بردارد.

*هم اندیشی اساتید برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه استان یزد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت هم اندیشی مدیران حوزه و اساتید، گفت: در راستای بحث وتبادل نظر اساتید، مدیران و معاونین مدارس در خصوص راهکارهای موفقیت و پیشرفت مدارس علمیه استان و ایجاد انگیزه و امید بیشتر در میان طلاب برای ادامه تحصیل، جلسه ای در مدیریت حوزه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: در این هم اندیشی از نظرات و تجارب اساتید و بزرگان، با هدف ایجاد تحول اساسی در مدارس استفاده خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha