یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ حوزه و طلاب به‌هیچ‌وجه نباید وارد جناح‌بندی‌های سیاسی شوند و هیچ‌گونه دخالتی جز بیان «شاخصه‌های یک نماینده اصلح، ولایی و اسلامی» نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در بازدید از طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون، در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به آیه 6 سوره تحریم مبنی بر «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ»، اظهار داشت: امروز شما طلاب وظیفه حفظ و صیانت از دین مردم را دارید و این وظیفه‌ای سنگین است که باید با استعانت از خداوند متعال و عنایت آقا امام زمان، از عهده این مسئولت خطیر برآیید.

وی بابیان این‌که لباس روحانیت، لباس ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: این لباس میراث پیامبر اعظم)(ص) است که امروز شما جوانان به تن کرده و باید در صیانت از آن کوشا باشید.

*پرسش های طلاب جوان

آیت الله موسوی جزایری، همچنین پس از چنددقیقه‌ صحبت، به برخی از سؤالات طلاب پاسخ داد، که پرسش و پاسخ‌های در ذیل می‌آید؛

برای تقویت بعد تهذیبی و اخلاقی حوزه‌های علمیه و همچنین ارتقای انگیزه طلاب چه باید کرد؟

علاوه بر این که اساتید و مدیران مدارس علمیه باید به‌ صورت مستمر برای طلاب کلاس‌های اخلاقی و عرفانی برگزار کنند، طلاب نیز خود وظیفه‌دارند در این خصوص کوشا باشند.

یک طلبه باید خود را به عرفان اسلامی و اخلاق الهی مجهز کند تا در این شرایط حساس که دشمن از هر طریقی قصد ورود به افکار و عقاید جوانان دارد، بتواند ضمن کنترل خویش، دیگران را هم به تقوای الهی دعوت و آن‌ها را از رفتن به‌سوی منکر باز دارد.

آیا رفتن به جهاد با تکفیری‌ها برای طلاب در اولویت است یا درس خواندن؟

در این مسأله نمی‌شود به تنهایی تصمیم گرفت، اگرچه وضعیت فرهنگی کشورهای همسایه به‌گونه‌ای است که باید مسائل تبلیغی را در آنجا فراگیر کرد، اما همه‌چیز دست ما نیست. حوزه علمیه، بنا به درخواست های که مطرح می‌شود، می‌تواند نیروی فرهنگی - تبلیغی به سوریه و عراق اعزام کند، کما اینکه چندی پیش، با درخواستی که از ما شده بود، جمعی از طلاب برای فعالیت های تبلیغی معرفی شدند.

موضع طلاب و حوزه‌های علمیه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و علی‌الخصوص خبرگان رهبری، چگونه باید باشد؟

حوزه و طلاب به‌هیچ‌وجه نباید وارد جناح‌بندی‌های سیاسی شوند و هیچ‌گونه دخالتی جز بیان «شاخصه‌های یک نماینده اصلح، ولایی و اسلامی» نداشته باشند.

هرچند همه نمایندگانی که مورد تأیید شورای نگهبان می‌باشند، صلاحیت حضور در دو مجلس را دارند، اما نباید دخالت طلاب و حوزه‌های علمیه به معنای ورود در بحث‌های جناحی باشد.

انتظار شما و بزرگان حوزه از طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت چیست؟

انتظار من، خوب درس خواندن و خوب خدمت کردن به جامعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است.

فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در مناطق حاشیه‌ای شهر، نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان است، اما تاکنون اقدامی جدی و کمکی که بتواند مارا در انجام این فریضه یاری کند، یا نبوده یا خیلی کم بوده لطفاً مساعدت بفرمایید.

من پیگیری می‌کنم، اما مسئولان نیز باید برای رفع مشکلات فرهنگی شهر و مناطق حاشیه‌ای با حوزه‌های علمیه کمال همکاری را به عمل آورده و نیازمندی‌های آنان را تأمین کنند.

مردم از بخش عربی شبکه خوزستان گله‌مند هستند، لطفاً جهت تقویت آن تدابیری اتخاذ کنید.

ما شبکه الأهواز را برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم خوزستان و کشورهای حاشیه راه‌اندازی کرده‌ایم تا به‌صورت شبانه‌روزی در خدمتگزاری به مردم آماده باشد و امروز نیز این‌گونه است.

*تقدیر از طلاب ممتاز

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام عطایی خواه، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون نیز به ارائه گزارشی از وضعیت این مدرسه پرداخت.

جمعی طلاب ممتاز مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) کارون هم با دریافت هدایایی از آیت الله موسوی جزایری، مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha