شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ویژگی های بارز مرحوم آیت الله العظمی بهبهانی(ره)، ایشان را شخصیتی ممتاز خواند و گفت: آیت الله بهبهانی مصداق " طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ" یعنی همچون پزشکی بود که خود به دنبال بیماران می رفت و نیاز نیامندان را با معارف دینی آشنا می کرد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله موسوی جزایری، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداش آیت الله العظمی میرسیدعلی موسوی بهبهانی(ره)، در اصفهان، با اشاره به سیره علمی، عملی و رفتاری و گفتاری آن عالم ربانی، اظهار کرد: مرحوم آیت الله بهبهانی مصداق " طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ" بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله بهبهانی را شخصیتی ممتاز خواند و ادامه داد: ایشان پس از تکمیل تحصیلات خود در نجف اشرف و رسیدن به  قله اجتهاد، به خوزستان برگشتند و به مدت 30 سال ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت طلاب جوان و متقی اهتمام ورزیدند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: از دیگر خصایص بارز مرحوم آیت الله بهبهانی احترام به طلاب و روحانیون بود، به نحوی که حتی در بستر بیماری هم به این مسئله اهتمام داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوان گرایی، تلاش برای  جذب طلاب جوان به محافل علمی و دینی و مساجد از دیگر ویژگی های این عالم ربانی بود.

وی، پشتیبانی آیت الله بهبهانی از انقلاب و اسلام را کم نظیر خواند و اذعان کرد: آیت الله بهبهانی علی رغم آن که 20 سال از حضرت امام راحل بزرگتر بود،  ولی همچون یک سرباز دنباله روی حضرت امام(ره) بود.

آیت الله موسوی جزایری در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه علیه ظلم وستم رژیم شاهنشاهی در خوزستان از جمله نقاط درخشان زندگی مرحوم آیت الله بهبهانی بود.

انتهای پیام 313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha