سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تجمع طلاب و روحانیون اهوازی

حوزه/ ملت ایران در فتنه ۸۸ آزمایش سختی را پشت سر گذاشت و اگرچه اتفاقی ناخوشایند دراین‌بین رخ داد، اما خوشبختانه با موفقیت از آن عبور کردند و إن شاءالله هیچ‌گاه تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ 9 دی، امروز با حضور گسترده مردم ولایتمدار کلان‌شهر اهواز در میعادگاه همیشگی طلاب و روحانیون خوزستانی یعنی «مسجد اعظم» برگزار شد.

از ساعات اولیه صبح، که نخستین باران زمستانی در اهواز شروع به باریدن کرد، مردم اهواز آرام‌آرام همراه با طلاب به مسجد اعظم آمده و منتظر آغاز این مراسم خاطره‌انگیز ماندند.

*شرکت در مراسم 9 دی زیر نخستین باران زمستانی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، زمان آغاز مراسم را ساعت 9 صبح اعلام کرده بود، اما شور و علاقه مردم به ولایت‌فقیه و غیرت پشتیبانی از ایشان، چنان در دل و چشمان مردم اهوازی موج می‌زند که رأس همان ساعت معین‌شده، مسجد اعظم مملو از جمعیت شده بود و باقی مردم مجبور شدند صدای مجری و سخنرانان را در زیر باران گوش دهند.

در همین حال و هوا، به سراغ جمعی از روحانیون و مردمی که زیر باران ایستاده بودند، رفتیم و چنددقیقه‌ای را با آنان هم‌کلام شدیم.

*آمده‌ایم تا بیعتی دوباره ببندیم

حجت‌الاسلام حسینی در خصوص علت حضور خویش در این مراسم، این‌گونه پاسخ داد: حماسه 9 دی، یک روز تاریخی است و به همگان می‌فهماند که اگر در مقابل دشمن هوشیار و منفعل نبود، قطعاً حادثه‌ای همچون فتنه 88 رخ خواهد داد و به همین دلیل من و دیگر دوستانم هرسال در این روز که یوم اللهی دیگر در تقویم سیاسی کشور است، حضور پیدا کرده و با آرمان‌های رهبر و مقتدایمان بیعتی دوباره می‌بندیم.

*حضور در مراسم 9 دی تکلیف دینی است

حجت‌الاسلام نیسی، از طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) اهواز، بابیان این‌که حضور در مراسم‌هایی این‌چنینی، تکلیفی الهی برای هر شیعه علی بن ابی‌طالب(ع) است، گفت: در قرآن کریم آمده خود را برای مقابله با دشمن، آماده کنید! پس حضور در این مراسم که سبب بیدار و آگاه‌تر شدن، ملت می‌شود، خود به‌نوعی آمادگی در برابر دسیسه‌های دشمن بوده و این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

*آمده‌ایم تا اجازه تکرار اتفاقی همچون فتنه 88 را ندهیم

کمی آن طرف تر، جوانی 22 ساله همراه با همسرش زیر یک درخت پناهنده شده بودند تا اندکی کمتر، از بارش شدید باران مصون مانند! به سراغشان رفتیم و با حالتی سؤال گونه از آقای سلطانی پرسیدیم! «خب چرا این گونه! بهتر نیز به منزل بروید!؟» که وی با حالتی خاص گفت: «هنوز که مراسم شروع نشده! نیامده مراسم رو ترک کنم! خدایی نکرده سیل که نیومده! چند قطره بارونه! مراسم که تموم شد، برمی گردیم.»

از آقای سلطانی و همسرش پرسیدم! به نظر شما اگر فتنه‌ای دیگر گریبان گیر نظام شود، واکنش مردم چگونه خواهد بود؟ که بلافاصله همسرش گفت: ما آمده‌ایم در مراسم 9 دی که اجازه تکرار چنین اتفاقی را ندهیم! هرگز! هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم که نظام و کشور درگیر آن اتفاقات وحشتناک شود.

*شعرخوانی آیینی طلبه جوان اهوازی

سرانجام مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی، با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس حجت‌الاسلام شفیعی، شاعر خوش‌ذوق و آیینی استان خوزستان، ابیاتی حماسی به این مناسب را قرائت کرد.

*فریادهای کوبنده روحانیون و مشت‌های گره‌کرده مردم

امروز همگی مردم با مشت‌هایی گره‌کرده یک‌صدا فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می‌دادند و با شعارنوشته‌هایی در دست اعلام کرده بودند که «تا خون در رگ ماست، خامنه‌ای رهبر ماست».

پیش از آغاز نخستین سخنرانی، حجت‌الاسلام مهدوی، عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به روی جایگاه آمده و با فریاد شعارهایی کوبنده مردم را جهت استماع صحبت‌های سخنران آماده می‌کرد و الحق و الإنصاف نیز جوش‌وخروشی خاص را در بین جمعیت ایجاد کرده بود.

*اجازه تکرار فتنه 88 را نمی‌دهیم

اما سخنرانی حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، دومین بخش از این مراسم باشکوه بود که وی با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی، روز میثاق امت با ولایت است، گفت: ما در این مکان جمع شده‌ایم تا به دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بفهمانیم، هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد تا حادثه‌ای تلخ همچون فتنه 88 رخ دهد و تا پای جان در راه حمایت و صیانت از جایگاه ولایت‌فقیه و شخص ولی امر مسلمین جهان مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

وی بابیان این‌که دشمن همواره در صدد نفوذ میان امت متحد ایران است، گفت: پس‌ازآن که دشمن در جنگ سخت نظامی، موفق به شکست نظام مقتدر جمهوری اسلامی نشد، از راه نرم وارد شد و یکی از مسیرهای خود در جنگ نرم را ایجاد فتنه و تفرقه بین امت، انتخاب نمود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، تصریح کرد: ملت ایران در فتنه 88 آزمایش سختی را پشت سر گذاشت و اگرچه اتفاقی ناخوشایند دراین‌بین رخ داد، اما خوشبختانه با موفقیت از آن عبور کردند و إن شاءالله هیچ‌گاه تکرار نخواهد شد.

سخنرانی اسدالله بادامچیان، عضو هیئت مؤتلفه و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آخرین بخش مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی بود که وی به شرح جریانات و رویدادهای حساس از دوران پیش تا پس از انقلاب اسلامی پرداخت.

*ولایت‌فقیه رمز استمرار جمهوری اسلامی است

بادامچیان، بابیان این‌که دشمن پس از انقلاب اسلامی، همواره در صدد براندازی حکومت اسلامی ایران بود، گفت: در دوران امام، دشمن بارها و بارها تلاش نمود با استفاده از نیروهای نفوذی و داخلی خویش، میان امت اسلامی تفرقه و جدایی ایجاد کند، اما سخنرانی و بیانیه‌های امام، صد راه دسیسه‌های آنان می‌شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را همان مسیر امام خمینی(ره) نامید و تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) دشمن بیش‌ازپیش و با قدرت بیشتری تلاش نمود تا نظام اسلامی را سرنگون سازد، اما با عنایت خداوند متعال و رهبری داهیانه و هوشیارانه مقام معظم رهبری، یکی پس از دیگری فتنه‌گری‌های دشمن خنثی می‌شد.

*فتنه‌گرانی که همچنان قصد نفوذ در بدنه نظام را دارند

وی بابیان این‌که فتنه 88 یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌های پس از انقلاب تاکنون بوده، اظهار داشت: اگر هدایتگری رهبر و بصیرت مردم ولایتمدار ایران نبود، معلوم نبود سرنوشت کشور چگونه رقم می‌خورد، پس باید ضمن حفظ هوشیاری، گوش به‌فرمان محض حضرت امام خامنه‌ای هم بود.

بادامچیان، به انتخابات پیش روی کشور اشاره کرد و گفت: برخی عناصر فتنه قصد ورود در مجلس خبرگان و شورای اسلامی را دارند و مردم در این خصوص باید ضمن حفظ هوشیاری، اجازه نفوذ چنین افراد و گروه‌هایی را ندهند.

بنابراین گزارش، آخرین بخش این مراسم، پس از سخنرانی اسدالله بادامچیان، مربوط می‌شد به مدیحه‌سرایی مداح اهل‌بیت(ع) که پس‌ازآن یکی دیگر از برگ‌های زرین انقلاب ورق خورد و مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد حماسه 9 دی به‌صورت باشکوهی به پایان رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha