یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حمید ملکی

حوزه/ بصیرت افزایی در صورتی است که انسان از تاریخ درس عبرت بگیرد و نگذارد که اتفاقات تلخ در کشور دوباره تکرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» با بیان اینکه بصیرت نقش بسیار مهمی در جوامع دارد گفت: هر زمانی که مردم و شخصیت‌های درجه یک بصیرت لازم را نداشتند لطمات جبران‌ناپذیری به جامعه زده‌اند.

وی گفت: در ماجرای سقیفه عده‌ای که هنوز غدیر را فراموش نکرده بودند با بی‌بصیرتی و به خاطر مال دنیا حقایق را نادیده گرفتند و آسیب‌ها و لطمات آن هنوز هم گریبان گیر جوامع اسلامی هست.

وی گفت: در ماجرای 9 دی مردم ایران با بصیرتی که داشتند در مقابل دشمنان برخاستند و اجازه ندادند خفاشانی که در شب‌پرواز می‌کردند و قصد خیانت به کشور را داشتند نقش‌آفرینی کنند.

وی نام‌گذاری یک روزی در سال را به نام بصیرت کار بسیار مهمی عنوان کرد و گفت: باید هر سال این جریان یادآوری شود تا داستان سقیفه و فتنه 88 تکرار نشود.

وی گفت: در سال 88 دشمنان می‌خواستند یک انقلاب مخلمی راه بیندازند ولی مردم جامعه بیدار شدند و نیاز است که این مسئله هر سال یادآوری شود تا جلوی هرگونه فتنه در کشور گرفته شود.

وی گفت: داستان کربلا هر سال گفته می‌شود تا عواملی که موجب شد عده‌ای از کربلا عقب بمانند و بعدها جزو توابین و یا گروه‌های دیگر بر صدد جبران بیایند، برای مردم روشن شود تا از آنها درس عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه بصیر کسی است که از تاریخ عبرت بگیرد و به راحتی از کنار قصه‌های تاریخ نگذرد، گفت: بصیرت افزایی در صورتی است که انسان از تاریخ درس عبرت بگیرد و نگذارد که اتفاقات تلخ در کشور دوباره تکرار شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدرسه علمیه معصومیه گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه بصیرت افزایی با سخنرانی اساتید حوزه، یکی از برنامه‌هایی است که در مدرسه معصومیه بعد نماز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در 9 دی، طلاب مدرسه معصومه با یک حرکت دسته جمعی به سوی دارالشفا حرکت کرد و در مراسم این روز شرکت کردند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha