چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علی اصغر فانی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: همکاری این دو نهاد علمی در تربیت دینی آموزش و پرورش، آموزش نیروهای انسانی و در تالیف کتاب های درسی می تواند موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر علی اصغر فانی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به عملکرد وزارتخانه در طی سی ماه گذشته، اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه های تربیتی از جمله اقامه بیش از 50 هزار نماز جماعت در مدارس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بحث فعالیت های قرآنی بحث استخراج آیات منتخب صورت گرفت و به دانش آموزان ارائه شده است، تصریح کرد: همچنین فعالیت های صورت گرفته در بحث امام شناسی موجب آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهل بیت(ع) شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی و تصویب نظام جدید آموزشی که از سال 81 تا 92 صورت گرفت، گفت: اقدامات خوبی را برای اجرایی کردن این سند که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، داشته ایم.

وی در ادامه آموزش و پرورش را بزرگ ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت عنوان کرد و گفت: بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه تحصیل می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک میلیون معلم و همکار فرهنگی با این وزارتخانه همکاری دارند، گفت: کوچک ترین اقدام در آموزش و پرورش همه جامعه را در بر می گیرد.

فانی همچنین بر ضرورت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: همکاری این دو نهاد علمی در تربیت دینی آموزش و پرورش، آموزش نیروهای انسانی و در تالیف کتاب های درسی می تواند موثر باشد.

وی به اقدامات صورت گرفته در توسعه مدارس معارف اسلامی نیز اشاره داشت و افزود: با همکاری سازمان تبلیغات، مدرسه عالی شهید مطهری و جامعه المصطفی اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم از توانمندی های حوزه برای ارتقای سطح آموزش و پرورش بهره مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به اجرای سیاست توسعه مشارکت در این نهاد اشاره داشت و تصریح کرد: اعتقاد داریم دولت به تنهایی نمی تواند این حجم عظیم کار را در این وزارتخانه دنبال کند و به همین دلیل سیاست توسعه مشارکت پیگیری می شود.

وی در ادامه از رشد مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: تا پیش از آغاز دولت یازدهم، 8.5 درصد دانش آموزان در مدراس غیردولتی تحصیل می کردند که در طی سی ماه گذشته به یازده درصد رسیده است. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین سازماندهی و بهسازی را از دیگر سیاست های این وزارتخانه برشمرد و افزود: تحول در آموزش و پرورش، تحول در نیروی انسانی است و بر این اساس دانشگاه فرهنگیان به تربیت و بهسازی نیروهای موجود می پردازد.

فانی سیاست سوم این نهاد را تمرکززدایی دانست و ابراز داشت: هرقدر اختیارات به استان ها واگذار شود، از توانمندی نیروها بهتر استفاده می شود.

وی، ارتقای مدیریت های آموزشگاهی را از دیگر سیاست های این وزارتخانه برشمرد و گفت: تقویت و افزایش اختیارات مدیران مدارس از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.  

وزیر آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه این نهاد را از دیگر سیاست های این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: این نهاد می تواند با منابع خودش بهتر اداره شود.

فانی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال جاری علی رغم همه مشکلات، 24 هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: برای بودجه سال آینده پیش بینی بیش از 30 هزار میلیارد شده است که با توجه به گستردگی این وزارتخانه، مبلغ کمی است. 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha