سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مروجان نماز باید به دستاوردهای معنوی نماز رسیده باشند و این اجلاس ها که در زمینه نماز برگزار می شود باید با مراعات این معنی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس نماز استان قم که در  مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند متعال در سوره معارج، جایگاه والایی برای افرادی مشخص کرده است که کرامت به آنها عطا شده است.

وی افزود: در این زمینه از جمله افرادی که کرامت خاصی برای آنها ذکر شده است میتوان به افرادی اشاره کرد که نماز را به پا میدارند و خداوند برای این افراد جایگاه خاصی در نظر گرفته است.

این استاد حوزه بیان کرد: از این جهت نماز، به عنوان یکی از بالاترین فضایل در نظر گرفته شده است که نماز، عملی خیر است که منبع همه خیرات است و با نماز میتوان به بالاترین مدارج رسید.

وی گفت: نماز انسان را از بدیها دور می کند و به همین جهت است که نماز را کلید همه خوبی ها ذکر شده است و نماز نخواندن کلید همه بدی ها بیان شده است.

امام جمعه قم اظهارکرد: یکی از تکالیفی که در این زمینه بر ما نهاده شده است، این است که در نماز دوام داشته باشیم که منظور از آن این است که انسان در عمل به سنت‌های الهی مداومت داشته باشد.

وی عدم تاخیر در نماز را یکی از مهمترین وظایف شیعیان و مسلمانان دانست و گفت: خداوند نشانه هایی در مومنان قرارداده است که یکی از این نشانهها، ادای این فریضه الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: خداونددر بحث نماز ما را به «حی علی الصلوه» یعنی شتافتن به سوی نماز امر می کند نه رفتن به سوی نماز که دلیل آن، این است که نماز سرچشمه کرامات الهی است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: انسان با توجه به معانی و آنچه که خداوند در آن قرارداده است می توان سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کند.

وی با ذکر این مطلب که انسان باید باطن و ظاهر نماز را حفظ کند گفت: یکی از اموری که در این زمینه باید مورد مداقه قرار گیرد آن است که انسان به چیزهایی که پاداش نماز را می کاهد و از ارزش آن کنم می کند توجه و از آنها پرهیز کند.

وی اظهارکرد: مروجان نماز باید به دستاوردهای معنوی نماز رسیده باشند و این اجلاس ها که در زمینه نماز برگزار می شود باید با مراعات این معنی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha