جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: آن چیزی که انقلاب را تاکنون حفظ کرده است هوشیاری و بصیرت مردم در عرصه‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت بصیرت و آگاهی مسلمانان گفت: مسلمانان در حوزه سیاسی و اجتماعی باید آگاهی خاصی نسبت به جریان‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد و تحرکاتی که دشمن نسبت به کشور دارد و نفوذی که در ارزش‌های انسانی و اسلامی دارد داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآن به زیبایی روش برخورد انسان را از نظر سیاسی و نظامی مشخص کرده است تصریح کرد: خداوند وقتی در پایان سوره فتح ویژگی یک جامعه آرمانی را وصف می‌کند اولین چیزی را که به عنوان یک جامعه آرمانی مطرح می‌کند این است که موضع افراد مشخص باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: قرآن می‌فرماید که مسلمانان در بین خودشان مهربان و رئوف و در برابر دشمن سختگیر باشند و بجنگند تا ریشه فتنه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای آرمانی داشته باشیم لازم است که انسان‌ها بصیرت و روشن‌بینی خاصی داشته باشند، گفت: پیامبر(ص) بنیان‌گذار چنین جامعه‌ای بود و مسلمانان را با همه ابعاد زندگی آشنا کرده و آگاهی را از ویژگی مسلمانان بیان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ادامه داد: دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون تهاجمات و کینه‌توزی‌های مختلفی نسبت به انقلاب داشته‌اند و دلیل آن هم این است که این انقلاب دارای ویژگی‌هایی اسلامی هست و آن چیزی که انقلاب را تاکنون حفظ کرده است هوشیاری و بصیرت مردم در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی ابراز داشت: ما از حوادث تاریخی باید درس بگیریم که بصیرت و آگاهی اختصاص به یک مقطع خاصی ندارد بلکه باید در همه مقاطع و نسل‌ها وجود داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی گفت: قرآن در هر مقطعی انسان‌ها را نسبت به شناخت دشمن متذکر می‌شود تا درس بگیریم و  همیشه نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که برای مقابله با پیامبر(ص)  توطئه‌های بسیاری انجام دادند باید بدانیم که تا انقلاب ما زنده است این توطئه‌ها در کنارش هست چون قرآن می‌فرماید دشمنان از شما راضی نمی‌شوند تا اینکه شما خود را تابع آنها کنید.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که هیچ‌گاه در برابر دشمن احساس ضعف نکنید گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنان ما کسانی هستند که دست‌هایشان به خون انسان‌ها آغشته است و به دنبال منافع خودشان هستند و هیچ‌گاه نباید فکر کنیم که دشمن موضعش عوض شده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در همه زمان‌ها بیان کرد: یکی از زمینه‌سازهای فتنه 88 کسانی بودن که در انقلاب و جامعه ما نقش داشتند ولی متأسفانه همان‌طور که رهبر فرمودند این افراد ریزش کردند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ادامه داد: دشمنان به تنهایی نمی‌توانستند در فتنه 88 کاری انجام دهند بلکه زمینه‌ساز آن کسانی بودند که سنگ انقلاب و رهبری را به سینه می‌زدند ولی خلاف آن عمل کردند و این فتنه را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که اذهان عمومی جامعه را مشوش کند گفت: ما باید در مسیر رهبری حرکت کنیم و نظرات  ایشان را آویزه گوشمان قرار دهیم و نباید از آنها تخطی کنیم و دچار باندبازی شویم و آنچه به مصلحت انقلاب و رهبری را انجام دهیم تا انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم و باید توجه کنیم که اگر غفلتی داشته باشیم به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: 9 دی به عنوان سنبلی است برای اینکه مردم موضع خود را بدانند و باید سعی کنیم که این مناسبت از مسیر اصلی خود تغییر نکند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha