دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: آنچه که امام حسین(ع) در کربلا به عنوان یک مکتب عرضه کرد در اربعین تجلی می‌یابد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی اقبالی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی گفت: بحث اعداد یکی از مواردی است که در روایات به آن اشاره شده، ولی خیلی باز نشده و به عنوان رموز اسرار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در بعضی اعداد رمز و رازی نهفته است که در عبادات نیز با آنها سرو کار داریم، افزود: یکی از این اعداد که جایگاه ویژه‌ای نیز دارد اربعین است که گاهی رشد و کمال انسان را در بحث عدد چهل می‌بینند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: چله نشینی های مختلفی مانند چله توسل و ...که سفارش شده و با آنها انسان به مرحله‌ای از سیر و سلوک می‌رسد و اینکه انسان چهل روز اعمالش را خالصانه برای خدا انجام دهد که آثار و برکات بسیاری برای انسان دارد که در روایات بیان شده است.

وی ادامه داد: حضرت موسی(ع) چهل روز به کوه طور رفت، پیامبر(ص) چهل شب از خدیجه(س) فاصله می‌گیرد و نتیجه آن کوثر است، بعثت در 40 سالگی پیامبر(ص) رخ می‌دهد، کمال و رشد انسان در 40 سالگی است و اگر انسان در این سن نتواند به سیر و سلوک و معنویات دست یابد شیطان پیشانی او را می‌بوسد و یا اینکه عقل انسان در 40 سالگی کامل می‌شود، از مواردی است که در مورد عدد 40 بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به اربعین امام حسین(ع) گفت: در اربعین امام حسین(ع) بحث ورود حضرت زینب(س) و کاروان اسرا به کربلا مطرح است، ولی در باطن اربعین اسراری است که به این زودی‌ها برای بشر آشکار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) به زیارت اربعین بسیار سفارش کرده‌اند ابراز داشت: امام باقر(ع) فرمودند که از نشانه‌های مؤمن چند چیز است که یکی از آنها زیارت اربعین است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اینکه برکات بسیاری در راهپیمایی عظیم عاشقان ابی‌عبدالله (ع) نهفته است تصریح کرد: ایثار و گذشتی که در بین مردم وجود دارد و میزبانی با عشق و علاقه مردم در این مسیر یکی از برکات اربعین است.

وی به روحیه تعاون و همکاری در بین مردم در اربعین اشاره کرد و گفت: در اربعین تفاوتی بین ملیت‌ها و فرهنگ‌ها وجود ندارد و همه در حال کمک هستند و همه اقشار از همه ملیت‌ها در این پیاده روی حضور دارند و در کنار هم هستند و وحدت عظیمی بین مردم برقرار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی مطرح کرد: این اجتماع به حدی عظیم است که غیر از شیعیان، کسانی که سلفی هستند و یا مسیحیان و پیروان دیگر ادیان و مذاهب نیز در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پیام این راهپیمایی عظیم مردمی گفت: این راهپیمایی پیام ارزشمندی برای دشمنان اسلام و شیعه دارد و بیان می‌کند که مردم تا پای جانشان ایستاده‌اند و ایثار و گذشت می‌کنند و حسین (ع) را تنها نمی‌گذارند و دشمن این را باید بداند که با این ملت نمی‌تواند مقابله کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: این راهپیمایی در شرایطی انجام می‌شود که دشمنان این راهپیمایی را تهدید کرده‌اند، ولی مردم این همه خطرات را به جان و دل می‌خرند و به این راهپیمایی می‌روند.

وی ابراز داشت: باید بدانیم که آزادی، عدالت، حریت، عدالت اجتماعی و مبارزه با ظلم و ظالم در مکتب امام حسین(ع) وجود دارد و اربعین تجلی همه این ویژگی‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه آنچه که امام حسین(ع) در کربلا به عنوان یک مکتب عرضه کرد در اربعین تجلی می‌یابد افزود: امیدوار هستیم با بصیرتی که مسلمانان و جهان اسلام در راهپیمایی اربعین پیدا می‌کنند با ظالمین و ستمگران به مقابله برخاسته و تا با پیروزی اسلام زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) باشیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجادایت اللهی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام ودرودخداوندبرتمام انبياوعلماوبزرگان