جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم

حوزه/ استعدادهای درخشانی که اکنون در کشور در عرصه شعر و ادب فارسی مشاهده می‌کنیم، از استان قم بودند و می‌توان بیان کرد خاستگاه این نام‌آوران استان قم بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، گفت: برگزاری این رویداد مهم و تاثیرگذار فرهنگی در رشد و شکوفایی شعر و ادب فارسی نقش موثری دارد و شاعرانی از کشورهای منطقه مانند هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و لبنان در آیین افتتاحیه جشنواره شرکت می‌کنند.

وی افزود: در آیین افتتاحیه این جشنواره محمدعلی مجاهدی، محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، پرویز بیگی حبیب آبادی و عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه، اکرامی فر و امینی حضور دارند، شاعران استان قم نیز که در شعر انقلاب به ویژه شعر آیینی کشور نقش موثر و تعیین‌کننده دارند، در این جشنواره حضور دارند و برخی از آنها به شعرخوانی می‌پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رویدادهای دیگر فرهنگی و هنری و جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم و عکس و نمایشگاه‌های کتاب برگزار می‌شود تا شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر از این عرصه‌ها برای رشد و تعالی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه نشست‌های شعر در 10 استان کشور برگزار می‌شود، گفت: پنج محفل شعر در کشورهای تاجیکستان، لبنان و افغانستان برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در دو بخش شاعران کشوری و شاعران بین‌المللی برگزیدگان در آیین اختتامیه معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به نهادهای مشارکت‌کننده در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزارکننده آیین افتتاحیه هستند،که  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال 95 رویکرد توسعه و گسترش فعالیت‌های حوزه شعر و ادب فارسی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه استان قم در شعر و ادبیات ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد عنوان کرد: استعدادهای درخشانی که اکنون در کشور در عرصه شعر و ادب فارسی مشاهده می‌کنیم، از استان قم بودند و می‌توان بیان کرد خاستگاه این نام‌آوران استان قم بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به حمایت از شاعران گفت: آثار تولید شده شاعران از سوی بخش فرهنگی مورد حمایت قرار می‌گیرد و تعدادی از شمارگان کتاب‌های آنها از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در پایان تاکید کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره شنبه 26 دی با حضور اساتید برجسته شعر و ادب فارسی از تهران، قم و سایر استان‌ها ساعت 18:30 در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha