جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از هم‌گرایی دو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در برگزاری جشنواره علامه حلی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، در دیدار با رئیس و نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی(ره)،  با بیان اینکه سیاست کلی حوزه‌های علمیه خواهران مشارکت قوی در جشنواره و تقویت آن است، افزود: از هم‌گرایی دو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در برگزاری این جشنواره رضایت داشته و از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید طوری سرمایه‌گذاری کنند که تولید علم منحصر به حوزه علمیه قم نباشد و از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه دیگر استان‌ها نیز بهره‌برداری مطلوبی صورت گیرد تا استعدادهای حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نیز شکوفا شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) خواستار غنابخشی و تعمیق در فرایند برگزاری این جشنواره شد و افزود: جهت افزایش روحیه شرکت طلاب خواهر و برادر سراسر کشور در این جشنواره لازم است ضمن حفظ برند جشنواره، جلسات کارشناسی مداوم برای ارتقای سطح کیفی جشنواره برگزار شود.

وی افزود: عامل انگیزه‌بخشی به طلاب جوان خواهر و برادر در قالب تشویق‌های مختلف باید پر رنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  سید علی عماد ، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی(ره)، ضمن تشریح سیاست‌های کلی این جشنواره، گفت: جشنواره علامه حلی رقابتی علمی است که در آن آثار طلاب حوزه‌های علمیه بر اساس سطح علمی آنان مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری، جهت افزایش عدالت در ارزیابی آثار، ساختار جشنواره را از دبیرخانه مرکزی به دبیرخانه‌های استانی تعمیم داده‌ایم تا آثار طلاب هر استان با آثار مربوط به همان استان رقابت کنند و در حال تعمیم جشنواره در سطح مدارس سراسر کشور نیز می‌باشیم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، دبیر جشنواره علامه حلی(ره) گزارشی از برگزاری جشنواره در سطح ملی و استانی ارائه کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha