جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام خزاعی ـ امام جمعه نهبندان

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری، استحکام و اعتبار نظام را بالا برده و نشان دهنده ایستادگی مردم در تمامی مسائل کشور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خزایی، امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور گسترده مردم از اقشار مختلف در انتخابات نشان دهنده، صلابت و مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وجود موثر شورای نگهبان در روند انتخابات خاطر نشان کرد: شورای نگهبان از تعداد  شش مجتهد و شش حقوقدان تشکیل شده که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و دارای دو وظیفه اصلی  شامل تایید  قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع اسلام  و قانون اساسی و نیز نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

امام جمعه نهبندان شورای نگهبان را لازمه تایید صلاحیت ها در عرصه انتخابات دانست و افزود: انتخابات در کشورهای دیگر بانظارت های بیشتری انجام می شود که به طور مثال نامزد انتخابات در کشور فرانسه باید تعداد 500 امضا از 30 استان دریافت کند تابتواند در انتخابات کاندید شود درحالی که در ایران به آسانی فرد کاندیدمی شود و در صورت صلاحیت انتخاب می شود.

وی ادامه داد: کاندیداها باید اخلاق مداربوده و قانونمند رفتار کنند وفضای رقابتی انتخاباتی را آرام نگاه دارند

حجت الاسلام و المسلمین خزایی تصریح کرد: برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری استحکام و اعتبار نظام را بالا برده و نشان دهنده ایستادگی مردم در تمامی  مسائل کشور می باشد.

وی نقش روحانیت را در عرصه انتخاب اصلح موثر دانست و افرود: همه افراد می تواند آزادانه و با اراده خود به کاندیدای مورد نظر خود رای دهد ولی باید برای افراد فرد اصلح از اسلام و دیدگاه مقام معظم رهبری معرفی شود که این وظیفه جامعه روحانیت و افراد متدین است.

امام جمعه نهبندان تقوای الهی را لازمه و مهمترین ملاک انتخاب افراد عنوان کرد و افزود: باید فردی را انتخاب کرد که از نظر تقوا برتری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha