شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) شهرستان زرقان، از حضور فعال تبلیغی طلاب این مدرسه در اماکن عمومی خبرداد.

حجت الاسلام غلامحسین موحدی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس گفت: ساختمان مدرسه علمیه اباصالح(عج) شهرستان زرقان در سال 1390 توسط آموزش و پرورش به صورت امانت تحویل گرفته شد و پس از بازسازی و تعمیرات اولیه با شروع سال تحصیلی به صورت رسمی شروع به کار نموده است.

مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) زرقان، افزود: در حال حاضر تعداد 16 نفر از طلاب در پایه یک در حال تحصیل و تعداد 6 نفر از اساتید در حال تدریس می باشند که 3 نفر از آنان دارای حکم می باشند.

وی به اقدامات تهذیبی و فرهنگی این مدرسه اشاره کرد و گفت: قرائت روزانه قرآن با حضور کلیه طلاب و معاونین، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی ویژه طلاب، برگزاری مراسم های مذهبی و دینی در مدرسه علمیه، ایجاد حلقه بصیرت برای آگاه سازی طلاب در زمینه های مختلف، برگزاری ایستگاه صلواتی در مناسبت ها و حضور طلاب و تبلیغ در فضای شهری اسین شهرستان، برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده معظم شهداء، برگزاری نشست های حجاب و عفاف و استقبال و تشییع شهدای کاروان بصیر در شهرستان از جمله فعالیت های تهذیبی این مدرسه به شمار می آید.

حجت الاسلام موحدی اضافه کرد: راه اندازی تیم های ورزشی؛ اعم از تنیس روی میز، فوتبال به جهت شادابی و آمادگی جسمانی طلاب این حوزه از دیگر فعالیت های این مدرسه به حساب می آید.

وی فعالیت های پژوهشی طلاب را یک امر بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: اهمیت پژوهش در حوزه علمیه اباصالح(عج) زرقان بیش از پیش رخنمایی می‏کند و برنامههای بسیاری نیز در این راستا در دستور کار قراردارد؛ یکی از مهمترین اقدامات این مدرسه برنامه کتابخوانی طلاب، مقاله نویسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و خاطره نویسی به صورت ماهانه، تحقیقات و ... می باشد.

مسئول مدرسه اباصالح(عج) زرقان اظهار کرد: ایجاد کتابخانه ای با 200 عناوین مختلف از دیگر فعالیت چهار ساله این مدرسه به شمار می آید.

وی به یکی از برنامه های مهم و در حال برنامه ریزی این حوزه خبر داد و گفت: برگزاری نشست های بصیرتی به مناسبت در پیش داشتن ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در چندین جلسه و دعوت از اساتید و نخبگان در این امر بسیار مهم از برنامه های آینده این حوزه محسوب می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha