یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان

حوزه/ رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف رسانه های متعهد با رویکرد اعتدالی در جهان اسلام، افشای ماهیت حقیقی گروه های تروریستی و تکفیری است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در تاریخ هشتم بهمن ماه سال جاری در قم اظهار داشت: برپایی این گونه همایش ها آن هم در سطح بین المللی می تواند زمینه سازی بسیار خوبی باشد تا توجه نخبگان جهان اسلام متوجه عمق خطر جریان های تکفیری شود و به ویژه علما و بزرگان شیعه و سنی برای مقابله با آن بسیج گردند.

وی با تاکید بر این که در مقطع حساس کنونی بهترین راهبرد رسانه ای در مقابل جریان های تکفیری تبدیل روش سلبی به روش ایجابی است، افزود: آنچه باید در دستور کار قرار گیرد، این است که باید اسلام راستین را با دلایل و مستندات به دنیا معرفی کرده و بگوییم که وجود و فعالیت گروه های تکفیری ربطی به اسلام ناب ندارد و این مستکبران عالم هستند که به ایجاد و تقویت این گروه های تروریستی کمک می کنند.

معاون پژوهش دبیر خانه دائمی کنگره خطر جریان های تکفیری بیان داشت: این کنگره با حضور علمای شیعه و سنی و همچنین سفرای کشورهای مختلف برگزار می شود و به دلیل این که جهان غرب و کشورهای آفریقایی نیز با مسئله تکفیر دست و پنجه نرم می کنند نیاز دیدیم که سفرای این کشورها را دعوت کنیم.

وی با بیان این که مساله تکفیر فراتر از بعد امنیتی یک مقوله فرهنگی نیز به شمار می رود، افزود: هدف اصلی این کنگره تبیین وجوه و مسائل فرهنگی است و ما باید از همه ابزارهای مهم رسانه ای و فرهنگی که در اختیار داریم در جهت تنویر افکار عمومی و افشای ماهیت حقیقی جریان های تکفیری در دنیای اسلام استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرمانیان تاکید کرد: از سویی بزرگان علمای اسلام نیز در این باره رسالت خطیری بر عهده دارند ، چه آن که باید بتوانند جوانانی که جذب این گروه ها می شوند را آگاه و متوجه سازند که این تفکرات غلط است و با مبانی اسلام و سنت پیامبر کاملاً مخالف می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha