دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 369635
۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
موزه اندونزی در واتیکان

حوزه/ سفیر اندونزی در واتیکان گفت: موزه ای که چندمنظوره و تعدد فرهنگ اندونزی را نشان می دهد، در واتیکان در حال تأسیس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آگوس سریانا سفیر اندونزی در واتیکان ، هنگام بازدید از موسسه ماریس کالج (St. Marys College) اظهار داشت: موزه ای که چندمنظوره و تعدد فرهنگ اندونزی را نشان می دهد، در واتیکان در حال تأسیس است.

او گفت: واتیکان یک کشوری کوچک است که فقط 34 هکتار وسعت دارد، اما همه موافق اند که این کشور کوچک تأثیر بزرگی بر کشور های جهان دارد. تأسیس موزه در واتیکان قدم خوبی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی که توسط دولت برداشته شده می‌باشد.

او در ادامه توضیح داد که قرار است ساخت این موزه در اوایل اکتبر 2016 میلادی به پایان برسد و نماد های اماکن دینی اندونزی مانند ماکت معبد بوداییان به نام ”چندی بارابودور” (Candi Borobudur) در شهر ماگلانگ استان جاوه میانه در این موزه قرار داده شود.

سفیر اندونزی در واتیکان، برنامه سفر زیارتی به جزیره فلورس (Flores Island) برای زائران واتیکان که هر سال به پنج میلیون زائر می رسد، طراحی نموده است.

او اظهار داشت: با همکاری سفرا در واتیکان، امید است چند درصد از زائران واتیکان، سفر زیارتی به جزیره فلورس در اندونزی داشته باشند و قاعدتاً این باعث پیشرفت اقتصاد منطقه نیز خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha