دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 369648
۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کتاب تغذیه در اسلام

حوزه/ کتاب «تغذیه در اسلام» مبانی، اصول و روش ها به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور در 4 بخش اصلی و یک مقدمه به این مبحث می پردازد.

«تعریف، اهمیت، و اهداف تغذیه» عنوان مقدمه کتاب بوده و چهار بخش کتاب نیز شامل: «مبانی تغذیه»، «اصول تغذیه»، «روش های تغذیه» و «تغذیه بهشتیان و دوزخیان» می باشد.

در قسمتی از کتاب با عنوان «اعتدال در تغذیه» آمده است: خداوند در قرآن کریم به اعتدال و میانه روی فرمان داده و می فرماید: «وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفينَ» بخوريد و بياشاميد، ولى اسراف نكنيد كه خداوند مسرفان را دوست نمى‏دارد.

پیامبر (ص) می فرماید: آدمى ظرفى بدتر از شكم پر نمي كند؛ برای آدمی چند لقمه ای که قامت او را استوار نگه دارد، بس است. چنانچه چاره ای نباشد، باید یک سوم معده را برای غذا، یک سوم آن برای آب و یک سوم هم برای نَفَس باشد.

رسول اکرم (ص) در این حدیث نسخۀ طبی بزرگی را تجویز کرده است که اگر مسلمانان به نور آن پی ببرند از بیماری های روحی و روانی زیادی ایمن می شوند و متخصصان علوم پزشکی جدید نیز بر آن مُهر تأیید زده اند.

کتاب «تغذیه در اسلام» مبانی، اصول و روش ها به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در 208 صفحه و با قیمت: 10000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان آیت الله غفاری، حدفاصل غفاری 12-10 انتشارات فکر بکر مراجعه نمایند و یا با تلفن: 32425034-025 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha