پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
رضوی مهر

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: به لطف الهی و عنایت سازمان اوقاف و همت خیرین، توسعه مرقد مطهر امامزاده واجب التعظیم ، حضرت موسی مبرقع(ع) تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام  سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که وجود مرقد مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) از جمله برکات الهی در قم است، ابراز داشت: ایشان حقیقتاً جایگاه و منزلت ویژه در نزد اهل بیت (ع) و نیز محبان و شیعیان اهل بیت(ع) دارند و به عنوان فرزند بلافصل امام جواد(ع) و نوه گرامی امام رضا(ع)، همچنین جد سادات برقعی ، نقوی، چاوشی و رضوی دارای مقام و مرتبی کم نظیر هستند.

وی افزود: خداوند متعال برکات ویژه ای در نسل امامزاده موسی مبرقع(ع) قرار داده که فرزندان ایشان در همه بلاد اسلامی مثل هند و پاکستان و عراق و افغانستان و ترکیه و به ویژه ایران به چشم می خورند و در میان آن ها شخصیت های عالمی که دارای تالیفات و حتی مقام اجتهاد هستند، وجود دارد.

عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این امامزاده بزرگوار در زمان حیات نورانی خویش دارای نفوذ و حاکمیت در شهرهای قم ، کاشان و ساوه بوده اند و امروز به سان ستاره ای در آسمان قم در کنار خاتون دو سرا حضرت معصومه(س) می درخشند و باید بیش از پیش مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به فضل الهی با ارشادات مراجع معظم ، اطراف این بقعه را توسعه داده و به زودی شاهد جایگاه مناسب با مقام ایشان خواهیم بود که این توسعه اماکن شامل ایجاد مدرسه علمیه ، کتابخانه وسیع، زایرسرا وتالارهای اجتماع است که در توسعه حرم امامزاده لحاظ شده است.

این محقق حوزه بیان داشت: آن چه مسلم است این که ایشان توانسته در قم با ایجاد انسجام، یکدلی و دوستی و محبت در میان خاندان اهل بیت (ع) زمینه عدم نفوذ فرهنگ دشمنان اهل بیت(ع) را فراهم ساخته و تا حدودی موجب حفظ حریم قم و جامعه مردمی قم به نحو احسن شوند

وی گفت: امروز خاک مقدس قم افتخار دارد که بیش از 400 امامزاده بزرگوار در خود جای داده است چه آن که خاستگاه انقلاب در قم بر اساس همین زیرساخت های معنوی است که توسط امامزادگان ایجاد شده و همه این عزیزان به عشق حضرت معصومه (س) وارد قم شده و در این جا از دنیا رفته اند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha