شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
فلسطین

حوزه/ عالم فلسطینی توطئه خارجی تکفیر را عاملی برای خارج کردن فلسطین از اولویت اصلی جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد ماثد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تجلیل و تقدیر از این مرجع تقلید به دلیل برگزاری موفقیت آمیز این همایش گفت: این همایش یکی از موفقترین محافلی است که در عرصه وحدت علمای شیعه و سنی در مقابل جریان تکفیر ایجاد شده است.

وی افزود: علمای فلسطینی در کشور لبنان فعالیت های گسترده ای در کنار این کشور مقاوم علیه رژیم صهیونیستی انجام می دهند و به دنبال احقاق حقوق حقه خود هستند.

وی گفت: متاسفانه مردم فلسطین از همه حقوق ملی و انسانی خود محروم هستند و متاسفانه هم زمین و هم کشور خود را از دست داده اند و امروز در کشورهای دیگر آواره شده اند.

این عالم فلسطینی خاطرنشان کرد: نیازی نیست که کسی از اهمیت قدس و فلسطین بگوید زیرا قرآن نیز از این سرزمین نام برده است و قبله اول مسلمانان چیزی نیست که کسی بخواهد نسبت به آن کم اهمیت باشد.

معاون مجلس علمای فلسطین در لبنان بیان کرد: امروز، جهان اسلام با مخاطرات و مشکلات عدیده ای دست به گریبان است که این مشکلات باعث چند تکه شدن کشورهای اسلامی و جنگ های طایفه گری شده است.

این عالم فلسطینی بیان کرد:آنچنان که دیروز هم بسیاری از علمای بزرگ جهان اسلام بیان کردند بخش اعظم این مشکلات به دلیل دخالت بیگانگان است که باعث می شوند که مسلمانان این چنین درگیر جنگ های خونین با یکدیگر شوند؛ اما همه این مسایل نباید اجازه دهد که مساله فلسطین از اولویت اصلی جهان اسلام تنزل پیدا کند.

این اندیشمند اسلامی گفت: علمای فلسطینی و خط مقاومت نگران هستند که این مسایل باعث شود که فلسطین اشغال شده از قضیه مرکزی جهان اسلام خارج شود.

وی اظهارکرد: خوشبختانه مراجع و رهبر و مسولان ایران اسلامی مساله فلسطین را اصلی ترین مساله خود می دانند و حقیقتا مردم و ملت ما در لبنان و کشورهای دیگر نیز اهتمام خاصی به موضوع فلسطین دارند و از این روی همه باید سعی کنند با محور قراردادن این موضوع اهتمام اصلی شان در مساله فلسطین باشد.

ماثد بیان کرد: مهمترین مشکلات جامعه فلسطین جوانانی هستند که از هر امکاناتی محروم هستند، زیرا این امکانات مالی و مادی بیشترین فشار را به این جوانان وارد کرده است؛ پس از پیروزی غزه و حماس و حزب الله ژبر ما بیشتر شده است و سعی دارند با جنگ های طایفه گی موضوع فلسطین را از محور اصلی خارج کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha