پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آیت الله ایمانی - نماینده ولی فقیه در استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که نباید راه روشن امام(ره) به دست فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: باید از نفوذ عوامل استکبار در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی جلوگیری گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند متعال برای هدایت بشر پیامبرانی را فرستاده و به همراه آنان کتابهایی را نازل و به وسیله ایشان راه سعادت و شقاوت را بیان فرموده و این نوع هدایت بشریت مدام جریان داشته و به وسیله دعوت فطری تایید می شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد:  دعوت انبیاء در بر دارنده نوع دیگری از هدایت که به هدایت زبانی  معروف است، می باشد و خدای متعال از کسی این نوع هدایت را دریغ نکرده است و هر فردی برای رسیدن به اهداف رسالت انبیاء دسترسی به هدایت های ذکر شده را  دارد.

وی در ادامه به اهداف رسالت انبیاء در تاسیس حکومت اسلامی و دینی اشاره و اظهار کرد: از آنجا که انسان موجودي اجتماعي و مدني است، نيازهاي گوناگوني از قبيل نيازهاي عاطفي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي، او باعث می شود که به تأسيس حکومت بپردازد.

آیت الله ایمانی با بیان این که تنها نجات راه بشریت تشکیل حکومت دینی است، ابراز داشت: به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) وخون شهدا، پس از قرن ها حکومت دینی در ایران تشکیل شد و آنچه شهدا برای آن جان دادند، احیا دین، ولایت، اسلام و اقامه ارزش ها در جامعه بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر این که نباید راه روشن امام خمینی(ره) به دست فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: باید از نفوذ استکبار در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی جلوگیری به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: اگر بخواهيم به علت تاريخي حوادث و رویداد پیروزی انقلاب اسلامی بپردازيم، به دلایلی جزء، دلایل ديني و اسلامي که منجر به شکل گیری این انقلاب مردمی شد، دست پیدا نخواهیم کرد.

آیت الله ایمانی در ادامه به انتخابات آینده خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: : شکل گیری نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و این مسئله نمایانگر اهمیت اراده و تصمیم مردم در تعیین سرنوشت خودشان است. لذا ملت انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند و دشمنان را نا امیدتر از گذشته کنند.

وی در پایان با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون، افزود: طلاب و روحانیون باید با الگو گیری از سیره علما و بزرگان، در صحنه های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند و اسلام ناب را معرفی کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha