یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه

حوزه/معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت جهانی سازی اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع)، گفت: وظیفه علما و روحانیت در تبلیغ بین الملل، صدها برابر با اهمیت تر از تبلیغ داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی اساتید و طلاب حوزه علمیه مازندران در عرصه بین الملل که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به این که دین اسلام در میان دیگر ادیان الهی و آسمانی از حیث جهانی بودن منحصر به فرد است، گفت: ادیان گذشته که از جانب خداوند آمدند، فاقد این خصوصیت بودند و اسلام تنها دین جهانی است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که از دین مبین اسلام سه جلوه معنا می شود، افزود: این جلوه ها شامل "جهانی بودن"، "جهانی شدن" و "جهانی سازی" است.

وی ادامه داد: "جهانی بودن اسلام" بدین معنا است که قوانین فقهی دین اسلام به گونه ای تشریح شد که قابلیت پاسخگویی به نیازهای همه جوامع بشری برای همه نژادها، ملت ها و همه تمدن ها تا قیامت را خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: با افزودن عنصر اجتهاد، شرایط به گونه ای فراهم شد که پاسخگوی نیازهای دنیای معاصر باشد و این ویژگی را تنها دین اسلام دارد و دیگر ادیان الهی از آن برخوردار نیستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به مسأله "جهانی شدن اسلام" اشاره کرد و گفت: وعده الهی است که دین اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت و دیگر ادیان از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.

وی در ادامه همچنین به مسأله "جهانی سازی اسلام ناب" اشاره کرد و افزود: نشر اسلام ناب وظیفه و تکلیفی خاتم النبیین(ص) بود و بعد پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز این رسالت خطیر بر دوش ائمه معصومین(ع) گذاشته شد و امروز نیز علما، روحانیان و حوزه های علمیه این رسالت مهم را عهده دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که امروز روحانیت دو مخاطب داخلی و خارجی دارد، گفت: وظیفه علما و روحانیت در تبلیغ بین الملل صد ها برابر با اهمیت تر از تبلیغ داخل کشور است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که امروز بیش از 90 درصد عرصه های جهانی برای تبلیغ دینی، علمی و فرهنگی باز است، افزود: امروز حتی بسیاری از کشورهای جهان از روحانیت شیعه استقبال می کنند که باید این فرصت ها را غنیمت بشماریم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha