چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
امام خمینی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه گناباد گفت: ثمره تلاش های چندین ساله امام خمینی (ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد چراکه با روشنگری ها و افشاگری های امام علیه رژیم ستم شاهی پهلوی، مردم ایران بیدار شدند و به مبارزه با این رژیم پرداختند.

حجت الاسلام رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد در خصوص نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نهضت امام خمینی (ره) از دهه ۴۰ با روشنگری ها و افشاگری های امام(ره) علیه رژیم ستم شاهی پهلوی آغاز شد و پس از این اقدامات امام، آگاهی های مردم افزایش یافت.

وی اظهار کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی مدیون تلاش های حضرت امام خمینی (ره) است، چراکه ثمره تلاش های چندین ساله امام راحل منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام احمدی، مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) که در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود را ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) برشمرد و اذعان کرد: امام راحل، فقیهی جامع الشرایط، آگاه و بصیر بود که به تمامی شئونات اسلامی آگاهی و اشراف کامل داشت و جامعه اسلامی و علاقه بین مردم و دین را می شناخت.

وی افزود: بر همین اساس امام پیوند مردم با دین را مستحکم کرد و این مسئله در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود، چراکه مردم ضرورت تغییر در کشور را احساس نموده و به یاری و کمک امام(ره) شتافتند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که ولایت فقیه قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود داشته، خاطرنشان کرد: اعتقاد به ولایت فقیه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صرفاً اعتقادی نظری بود و امام خمینی (ره) ولایت فقیه را به مکتبی عملی تبدیل نمود و این اقدام امام سبب احیای تفکر شیعه و اسلام شد.

حجت الاسلام احمدی پشتیبانی از ولایت فقیه را وظیفه آحاد مردم دانست و تصریح کرد: همچنانی که در زمان پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع)، آن بزرگواران با کمک مردم حکومت الهی را در جامعه اجرایی نمودند، در شرایط کنونی نیز همیاری و همکاری مردم و مسئولین از ولایت فقیه سبب پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha