پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
فرزانه امام جمعه موقت مشهد

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد گفت: اولین دشمن اسلام، دولت مکار و حیله‌گر آمریکاست که با تمام قوا در برابر اسلام ایستاده و اسلام ستیزی را سرلوحه فعالیت های خود و هم‌پیمان‌هایش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد مقدس در ویژه برنامه‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره پیامدهای انقلاب اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی با بیان این که اکنون ایران اسلامی در مقابل یک جبهه گسترده ای از دشمنان اسلام قرار گرفته که عناصر زیادی این جبهه را تشکیل می دهند، ابراز داشت: اولین عنصر جبهه دشمنان اسلام، دولت مکار و حیله‌گر آمریکاست که با تمام قوا در برابر اسلام ایستاده و اسلام ستیزی را سرلوحه فعالیت های خود و هم‌پیمان‌هایش قرار داده است.

وی، رژیم غاصب صهیونیستی را از دیگر دشمنان ایران اسلامی معرفی و عنوان کرد: آل سعود، آل خلیفه، گروه های تکفیری و داعشی، از دیگر دشمنان اسلام هستند که تمامی آن‌ها از امکانات تبلیغاتی، نظامی و اقتصادی زیادی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به این که تمامی عناصر جبهه دشمنان اسلام، 37 سال به دنبال متلاشی کردن انقلاب اسلامی ایران بوده، اما تاکنون به هدف شوم خود نرسیده‌اند، افزود: امروز شاهد عزت، اقتدار و قدرت بیشتر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورا سرچشمه گرفته است، گفت: وجود مادرانی که از شهادت فرزندانشان در راه پایداری و عزت انقلاب اسلامی ایران خشنود هستند، نشان از الگوگیری این انقلاب از حرکت عظیم عاشورا دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای دو بال عدالت خواهی و شهادت طلبی است که عدالت خواهی آن از ایمان به ظهور مهدی موعود(عج) و شهادت طلبی آن از قیام عاشورا برخاسته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اینکه مردم قوی‌ترین پشتیبان انقلاب و نظام هستند، گفت: حضور مردم پای صندق های رای و در راهپیمایی، نشان از اتحاد و پایداری مردم به انقلاب دارد.

وی، رشد معنویت اخلاقی در تمام مراحل زندگی را شرط بقای انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: خدامحوری لازمه مومن انقلابی است، لذا اگر در راه انقلاب دستمان از خدا جدا شود، یقینا انقلاب اسلامی ایران متزلزل خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد با استناد به حدیث امیرالمومنین(ع) بیان کرد: عزت انسان در گرو اطاعت از خدای متعال حاصل می شود، اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم به دنبال غیر خدا باشند، عزت خود را از دست می‌دهند و ذلت جایگزین آن می شود.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی ادامه داد: اگر حضرت فاطمه(س)، فاطمه می شود، به خاطر دختر رسول خدا(ص) بودن یا همسر حضرت علی(ع) بودن نیست، گرچه این ها هم مهم است، اما حضرت فاطمه(س) به خاطر عبودیت و بندگی کردن خدا فاطمه شد.

حجت الاسلام فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: مردم مومن ایران اسلامی با اطاعت خدای متعال، یقینا به هدف اصلی یعنی کمال و سعادت بشری خواهند رسید و در این راستا الگوی تمام جهان قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha