پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام انجمن علیرضا انجم شجاع

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان از ارسال هزار و۴۰۰ اثر پژوهشی به جشنواره علامه حلی(ره) این استان خبرداد.

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان، جشنواره هشتم علامه حلی (ره) از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار و از مدت ها قبل فراخوان این مهم در استان اعلام شد.

دبیر جشنواره علامه حلی استان کرمان، با اشاره به این که جشنواره هشتم، در کرمان و 14 استان کشور برگزار می شود، گفت: این جشنواره در استان کرمان برای سومین بار بصورت استانی برگزار می شود و طلاب برادر و خواهر تا 30 آذرماه فرصت داشتند آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند اما به دلیل استقبال طلاب تا پایان دی ماه این فرصت تمدید شد.

وی تصریح کرد : بعد از پایان یافتن مهلت اعلام شده  شاهد ارسال 1400 اثر پژوهشی  به دبیرخانه این جشنواره بودیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در ادامه درباره چگونگی برگزاری جشنواره‌های استانی یادآورشد: با تشکیل دبیرخانه جشنواره در یک استان، در مرحله اول، آثار طلاب خواهر و برادر استان، در دبیرخانه استانی جشنواره بررسی و ارزشیابی شده و از آثار برتر، طی مراسمی در مرکز همان استان تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد، آثار برتر استان جهت رقابت با آثار برتر سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می‌شود و به این ترتیب، آثار برتر یک استان، فرصت برگزیده شدن در جشنواره سراسری علامه حلی(ره) را نیز خواهند داشت.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: مرحله دسته بندی موضوعی آثار دو جشنواره قبل به اتمام رسیده و تا کنون دو مجموعه 4 جلدی در موضوعات نماز و خانواده  آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha